Test Mitsubishi ASX 1.6 MIVEC: Spoľahlivá opora

František Bizoň, 12.07.2017
Rok 2017 je pre Mitsubishi v znamení osláv 100. výročia značky. Popri spomienkach na prelomové modely histórie žije značka aktuálnymi oporami jej predajných úspechov. Patrí k nim aj model ASX, ktorý sme testovali s benzínovým motorom 1.6 MIVEC.

Mitsubishi ASX (2017) v redakčnom teste Auto Motor a Šport - Slovensko (foto: PANER)

Rok 2017 je pre Mitsubishi v znamení osláv 100. výročia značky. Popri spomienkach na prelomové modely histórie žije značka aktuálnymi oporami jej predajných úspechov. Patrí k nim aj model ASX, ktorý sme testovali s benzínovým motorom 1.6 MIVEC.

Mitsubishi ASX prešlo omladzovacou kúrou, ktorá ho ešte viac zatraktívnila. Teraz má dizajnovú identitu značky, nazvanú Dynamic Shield. Patria k tomu chrómované lišty pod prednými svetlami na novom prednom nárazníku, ktorý je mohutnejší a spolu s chladičovou mriežkou auto predĺžil. Karoséria má teda dĺžku 4 355 milimetrov (+60 mm), rázvor osí kolies ostal bez zmeny, 2 670 mm. Proporčne je dobre navrhnutá, po obvode blatníkov a prahov chránená čiernym plastom.

Kompaktné SUV ponúka dobre odhlučnený vzdušný interiér s pohodlím pre vodiča i spolujazdca vďaka výraznejšiemu tvarovaniu sedadiel s dobrou bočnou oporou. Testované ASX s najvyšším stupňom výbavy Intense+ to malo efektne doplnené kvalitným čiernym čalúnením s červenými vzormi a červeným prešívaním. Výpočet imidžových prvkov dopĺňajú športové hliníkové pedále, kožený poťah volantu a hlavice radiacej páky, chrómované rámiky a tiež tzv. klavírny lak na mnohých miestach interiéru. Neprehliadnuteľné to je najmä na multifunkčnom volante, ktorý má výborne vyformovaný veniec a je nastaviteľný pozdĺžne i výškovo.

Pre štandardného pasažiera s výškou do 185 cm má Mitsubishi ASX slušný priestor aj na zadných sedadlách delených v pomere 60 : 40. Komfort tam zvyšuje stredová lakťová opierka.

Mitsubishi ASX (2017) v redakčnom teste Auto Motor a Šport - Slovensko (foto: PANER)

Podvozok s viacprvkovou zadnou nápravou je pýchou modelu už od jeho uvedenia v roku 2010. Naše ASX nemalo k dispozícii pripojiteľný pohon všetkých kolies, ale o 10 mm (190 mm) vyššiu svetlú výšku. Ani nám nechýbal, lebo benzínový štvorvalec 1.6 MIVEC bol spriahnutý „len“ s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Absenciu šiesteho prevodového stupňa sme, s výnimkou jazdy po diaľnici, nevnímali. Motor s výkonom 86 kW (117 k) totiž ochotne plnil nároky aj na často prerušovanú jazdu po meste a svižný presun po okresných cestách do rýchlosti zhruba 100 km/h. To všetko pri chvályhodnej priemernej spotrebe okolo 6,5 litra, čo je menej, ako udáva výrobca. Naopak, spotreba benzínu nám stúpla priemerne o liter pri dlhšom držaní diaľničného tempa. Výška karosérie (1 640 mm) skrátka potvrdzovala zvýšený aerodynamický odpor a vtedy oná „šestka“ prevodovke chýbala.

Vynovené Mitsubishi ASX má potenciál prekonať na Slovensku hranicu 1 000 predaných kusov (vlani takmer 800) a robiť radosť majiteľom i značke, ktorá toho za uplynulých úspešných 100 rokov veľa dokázala.

Mitsubishi ASX (2017) v redakčnom teste Auto Motor a Šport - Slovensko (foto: PANER)

TECHNICKÉ ÚDAJE | MITSUBISHI ASX 1.6 MIVEC

Motor preplň. naftový R4, 1 560 cm3

Výkon 86 kW (117 k) pri 6 000 ot./min.

Krútiaci moment 154 Nm pri 4 000 ot./min.

Pohon a podvozok: Päťstupňová mechanická prevodovka, pohon predných kolies, vpredu nezávislé zavesenie McPherson so stabilizátorom, vzadu multilink. Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením.

Pneumatiky 225/55 R 18.

Batožinový priestor 419 / 1 219 dm3

Rozmery: 4 355 × 1 810 × 1 640 mm, rázvor 2 670 mm,

pohotovostná/celková hmotnosť 1 335 / 1 870 kg, objem nádrže 63 l.

Najvyššia rýchlosť 183 km/h

Zrýchlenie 0 – 100 km/h 11,5 s

Spotreba 6,9/4,9/5,7 l/100 km

Emisie CO2 131 g/km

Cena/testované vozidlo 19 500 € / 20 210 €

Konkurenti: Nissan Qashqai, VW Tiguan, Hyundai Tucson

Prihlás sa k odberu noviniek a zaujímavých článkov