Dacia Sandero Stepway 0,9 TCe S&S – Rumunský hipster
Drsný imidž drevorubača fičí. A to bez ohľadu na logo masky chladiča. Ako spolu ladia nelakovaný plast, vyššia svetlá výška a turbo-trojvalec? Testovali sme Daciu Sandero Stepway 0,9 TCe.
Vydané Text: Majo Bóna
Sadnite si za volant a takmer okamžite zistíte, kde sa šetrilo. Tvrdé plasty, ostré kraje niektorých dielcov a ľahké dvere aj ich zvuk zatvárania prezradia, že veľa tlmiacich materiálov sa nepoužilo. No napriek tomu môžeme povedať, že Sandero Stepway má úprimný charakter a aj trocha šarmu. Najmä socialistického, napokon bowdenové ovládanie sklonu predných svetlometov sme naposledy videli na modeloch Favorit/Felicia. Podobne je na tom ovládanie klimatizácie. Je staršie, no zároveň jednoduché. Dacia sa však toho imidžu chystá postupne zbaviť, dizajn volantu môžeme pochváliť , tentoraz na ňom nechýbajú ani ovládače tempomatu, ak sa bojíte prekročenia rýchlosti, môže využiť obmedzovač. Priestorové pomery sa nemenili, vpredu si pohodlne sadnú dvaja dospelí, vzadu je dosť priestoru pre deti, prípadne dorastajúcu mládež. Variabilitu reprezentujú sklápateľné sedadlá, vzhľadom na cenu nečakajte rovnú plochu. Rozdiel medzi drahším a lacnejším autom spočíva práve v detailoch.
Presuňme sa však k jazdným vlastnostiam. Pod kapotou úradoval trojvalec s objemom deväť decilitrov. Poskytuje maximálny výkon 66 kW (90 k). V spolupráci s maximálnym výkonom 140 newtonmetrov poskytuje dostatočnú dynamiku, ktorá je vyjadrená zrýchlením z 0 na 100 km/h za 11,1 sekundy a maximálnou rýchlosťou 175 km/h. A to je kombinácia čísel, na ktorú boli motoristi zvyknutí už pred dvadsiatimi rokmi. Okrem toho cítiť v interiéri vibrácie motora, v prípade Dacie vás však nebudú až tak rušiť ako v prípade iných modelov. Dôležitejším parametrom je však priemerná spotreba a tá sa počas testu ustálila na príjemných šesť a pol litra. Jazdné vlastnosti sú dobré, po novom ich stráži aj stabilizačný systém ESP, jednoduchý podvozok zvláda nerovnosti na našich cestách dobre, jediná výčitka smeruje k prevodovej páke, ktorá vás opäť vráti o pekných pár rokov dozadu.
Suma summárum, Dacia Sandero Stepway je dobré auto. Nie je posledným výkrikom techniky, na druhej strane ponúka úprimný formát auta, ktoré sa neopiera o imidž a ponúka puristický a nenáročný formát individuálnej dopravy. Hoci v tomto prípade sa pridáva aj kus moderného „off road“ imidžu. Otázkou teda ostáva, či pri celkovej cene 10 890 eur ho ešte stále možno označiť za lacný.
Dacia Sandero Stepway 0,9 TCe S&S
Motor prepĺň. benzínový R3, 898 cm3Výkon 66 kW (90 k) pri 5 000 ot./min.
Krútiaci moment 140 Nm pri 2 250 ot./min.
Pohon a podvozok: 5-st. manuálna prevodovka, pohon predných kolies, vpredu zavesenie typu pseudo McPherson, vzadu vlečná zadná náprava spojená s torzne pružnou priečkou. Brzdy vpredu kotúčové, vzadu bubnové. Pneu 205/55 R 16.
Batožinový priestor 320/1 200 dm3
Rozmery: 4 058 × 1 733 × 1 518 mm, rázvor 2 598 mm Pohotovostná/celková hmotnosť 1 055/1 550 kg, objem nádrže 50 l.
Najvyššia rýchlosť 175 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h 11,1 s
Spotreba 5,8/4,7/5,1 l/100 km
Emisie CO2 114 g/km
Pokračujte na ďalší príspevok »
AKTUALITA
Nová Dacia Spring: ponuka a ceny na Slovensku
Nový dizajn a funkcie v pomere cena/výkon, ktorý na našom trhu nemá konkurenciu.
Cena modelu začína na 16 900 €KONCEPT
Nové auto od Škody vás zrejme šokuje. Gran Turismo nadväzuje na model 1100 OHC Spider z roku 1957!
Čisto elektrické jednomiestne vozidlo si budete môcť vyskúšať aj vy. Je navrhnuté pre pretekársky simulátor Gran Turismo 7 na konzolách PlayStation.
Nový model
Nové MG3: Malé auto s automatickou prevodovkou a zvlášť nízkou spotrebou
Už o niekoľko týždňov sa začne predávať MG3, ktoré ponúkne nízku spotrebu, automat a 7-ročnú záruku.
Nebezpečne vyzbrojený konkurent pre malé autá mieri k nám, koľko bude stáť?TEST FIAT 600e (RED): Elektrický Talian s dobrou myšlienkou. Je lepší ako 500e?
FIAT 600 predstavuje návrat ikony minulého storočia. Legendárny model zažil vzkriesenie po 55 rokoch, ktoré mu pod kapotu prinieslo elektromotor.
Vo výbave (RED) disponuje viacerými zaujímavými dizajnovými riešeniami. Zásadnú zmenou oproti pôvodnému modelu cítiť hlavne vo výraznom náraste rozmerov.Spravodajstvo
Slovenskí hasiči už jazdia na 41 nových esúvečkách Kia Sportage. Koľko stál každý kus?
Vozidlá Kia Sportage s pohonom 4×4 vo výbave Gold dostali špeciálne polepy a ďalšie príslušenstvo.
Cyklistika v Rakúsku
Najkrajšia a najlepšia. Cykloturistika v Rakúsku zahŕňa nížiny, hory, pamiatky aj rozprávkovú prírodu
Rozmanitosť rakúskych cyklotrás je dychberúca. Či sa už chcete na bicykli iba kochať alebo prekonávať samých seba, táto krajina vám to umožní do sýtosti.
Tak vysadnite na bicykle a šliapnite do pedálov!Nový model
Nový NISSAN QASHQAI odhalený! Zmena je priam obrovská, kamery vidia aj pod podvozok
Nová verzia kompaktného SUV Qashqai sa podobá na elektromobil Ariya.
Novinkou je tiež celkom nový stupeň výbavy N-DesignTieto pneumatiky budú už čoskoro nelegálne. Máte ich aj vy?
Používate na aute pneumatiky s označením M+S? Mali by ste si dať pozor. Od októbra tohto roka nemusia byť legálne.
Dôvodom je zavedenie nového označovania. To prišlo ako odpoveď na mnohých výrobcov, ktorí symbolom M+S označovali aj pneumatiky, neprispôsobené na jazdu na snehu.Spravodajstvo
Rezort obrany vyzýva ľudí, aby nelietali dronmi nad vojenskými objektmi a infraštruktúrou
Ohrozenie letovej prevádzky môže vyústiť do trestnoprávneho stíhania a pokuty 500 €, informuje rezort obrany.
Volvo na Slovensku
Európska komisia schválila dotáciu pre Volvo, na Slovensko prinesie 3300 pracovných miest
Automobilka bude na Slovensku vyrábať až 250-tisíc vozidiel ročne.
Celkové náklady na projekt výroby elektromobilov predstavujú 1,2 miliardy eur.