Test Ford Kuga 1.5 EcoBoost : Benzín môže byť

Martin Šebesta, 27.06.2017
Stredne veľké SUV a benzínový motor? Pokiaľ jazdíte predovšetkým v okolí miest, nemusí to byť márna alternatíva. Presviedčal nás o tom nový Ford Kuga s 1,5-litrovým turbomotorom.

Stredne veľké SUV a benzínový motor? Pokiaľ jazdíte predovšetkým v okolí miest, nemusí to byť márna alternatíva. Presviedčal nás o tom nový Ford Kuga s 1,5-litrovým turbomotorom.

Vynovený Ford Kuga sa opäť radí medzi najlepšie jazdiace autá v segmente. Jeho ovládateľnosť sa prejavila najmä pri jazde cez horské priechody Skýcov a Veľké Pole na rozhraní Nitrianskeho, Trenčianskeho a Banskobystrického kraja. Úzke vracáky, prudké zákruty, stúpania a ostré brzdenie poskytli vynikajúci priestor na to, aby Kuga ukázala, že obratnosť nemusí hľadať v slovníku cudzích slov. Na zimných pneumatikách pridala aj veľmi príjemný komfort a ukážkové tlmenie nerovností.



Benzínový motor s výkonom 88 kW (120 k) a krútiacim momentom 240 Nm z 1,5-litrového motora nie je trhač asfaltu a nebude vás katapultovať z pomalých zákrut až na koniec rovinky. Jeho záťah je rovnomerný a pri rozvážnom užívaní si vystačí s približne ôsmimi litrami benzín na 100 km. To je najmä vtedy, ak bývate v prímestských častiach a do mesta po voľnejších cestách vozíte deti do školy, prípadne prichádzate za prácou. Na veľké a priestranné auto ide o akceptovateľný výsledok, aj keď musíme dodať, že konkurencia je papierovo dynamickejšia a úspornejšia.

Kuga má veľký vnútorný priestor na predných aj zadných sedadlách, akurát ich sklápanie potrebuje trochu cviku. Prekvapil nás však skok po sklopení operadiel. Vodič má pred sebou viacero tubusov s prístrojmi, volant posiaty tlačidlami a tlačidlá sa nachádzajú aj pod obrazovkou navigačného a info-zábavného systému. Na prvý pohľad pôsobia nesúrodo, no rýchlo sa s nimi skamarátite.



Dnes je podstatná súhra auta s mobilnými telefónmi a tú Kuga zvláda ukážkovo. Okrem bluetooth pripojíte mobil aj káblom, palec hore dávame za dva osvetlené USB vstupy pod lakťovou opierkou. A druhý palec hore aj za hlasové ovládanie. Kuga je azda prvé auto, v ktorom fungovalo. Síce po česky, ale dohodli sme sa a dostali sme sa k požadovaným výsledkom.

Pokiaľ bývate v Stupave, Krásnej nad Hornádom či v Badíne a vaše každodenné cesty s deťmi a za prácou vedú do Bratislavy, Košíc či do Banskej Bystrice a vaše srdce volá po zvýšenom podvozku a SUV využijete aj pri aktivitách mimo spevnených ciest, tak Kuga môže byť vnútorným priestorom, výbavou a pohodlím odpoveďou.



Technické údaje | Ford Kuga 1.5 EcoBoost

Motor preplň. benzínový R4, 1 499 cm3

Výkon 88 kW (120 k) pri 5 500 ot./min. horší

Krútiaci moment 240 Nm pri 1 600 – 3 000 ot./min. lepší

Pohon a podvozok: 6-st. manuálna prevodovka, pohon predných kolies, vpredu McPherson, vzadu multilink. Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneu 235/55 R 17.

Batožinový priestor 456/1 653 dm3 horší

Rozmery: 4 531 × 1 838 × 1 689 mm, rázvor 2 690 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 579/2 100 kg, objem nádrže 60 l.

Najvyššia rýchlosť 180 km/h priemer

Zrýchlenie 0 - 100 km/h 12,5 s horší

Spotreba 7,9/5,4/6,3 l/100 km horší

Emisie CO2 145 g/km horší

Cena/testované auto 20 480 €/23 380 € horší

Konkurenti: Škoda Kodiaq, Peugeot 3008, Hyundai Tucson

POZITÍVA Jazdné vlastnosti, vnútorný priestor, hlasové ovládanie, konektivita.

NEGATÍVA Horšie prehľadný kokpit, dynamika pri plnom zaťažení, schod v batožinovom priestore.