TEST: Lexus RX 350

Novú generáciu modelu RX 350 sme ochutnali hneď po tom, čo ju u nás začal Lexus servírovať. A bola to degustácia so všetkým, čo k tomu patrí – sadli sme si za volant vrcholnej verzie Premium s celým radom lahôdok.
Vydané  Text: 
Namiesto kačacích roliek, teľacích medailónkov a čokoládového suflé sme postupne ochutnali nové ovládanie navigácie, head-up displej, pneumatické odpruženie, audiosústavu Mark Levinson a ďalšie chody. Čerstvo naservírovaná nová generácia RX pôsobí šťavnato a Japonci nešetrili ani na veľkosti porcií. Auto je rozmernejšie a má bohatšiu výbavu. Vzniklo z rovnakých surovín a podľa rovnakej kuchárskej knihy ako predchodca, pri príprave menu však boli použité nové postupy.
Na úrovni je aj obsluha – po zapnutí zapaľovania vás diskrétni služobníci prisunú k elektricky nastaviteľnému volantu. Posed je prirodzený, veľký displej inforozhrania navrchu palubnej dosky je čitateľný a dobre tienený. V rámci príplatkových balíkov má podobné ovládanie ako nemeckí konkurenti (Audi Q7, BMW X5 a Mercedes ML), ale namiesto kolieska má akúsi formu počítačovej myši. Po menu na obrazovke sa pohybujete joystickom, voľbu však na rozdiel od konkurencie nepotvrdíte jeho stlačením, ale stlačením tlačidla na boku konzoly. Ide o dva úkony, ktoré najmä zo začiatku vyžadujú pomerne veľa sústredenia. Nastaviť možno citlivosť joysticku aj zobrazovanie kurzoru. Stredné nastavenie sa nám javí ako najlepšie, v krajných polohách je joystick príliš citlivý alebo naopak ide ťažko. Novinkou v novom RSX 350 je aj head-up displej, dostupný od druhého zo štyroch stupňov výbavy. Vodič si môže nastaviť výšku zobrazenia aktuálnej rýchlosti, šípok navigácie, ako aj jas. Údaje sa zobrazujú na vhodnom mieste, biela farba však pôsobí trocha rušivo, rovnako aj stále viditeľný svetlý podklad displeja ukrytého v palubnej doske. Zástupca najpredávanejšieho radu Lexusu je opäť komfortne ladený. Má dobre odhlučnenú kabínu a pohodlné predné sedadlá. Zadné sedadlá s nízko položenými sedákmi, ktoré nedostatočne podopierajú stehná, oslnia variabilitou porovnateľnou s modelmi MPV. Obidve časti asymetricky deleného zadného sedadla možno nezávisle od seba posúvať a polohovateľné operadlá delené v pomere 40:20:40 samostatne sklápať. Zásluhou nového zavesenia zadných kolies sa v porovnaní s predchodcom zväčšil batožinový priestor. Hoci necelých 500 l stačí, konkurencia ponúka viac, no za cenu väčšej dĺžky, ktorá v meste komplikuje parkovanie a manévrovanie. Z Lexusu je pomerne dobrý výhľad, vítaným pomocníkom je zadná parkovacia kamera a príplatková kamera pre pravý bok.
RX má dobre odhlučnený interiér, ktorý vám umožní vychutnať si kvalitný zvuk audiosystému. Akustický zážitok neruší ani modernizovaný šesťvalec, harmonicky zladený s novou automatickou prevodovkou. Agregát s objemom 3,5 l je pripravený okamžite servírovať 277 konských síl. Auto zrýchli na 100 km/h za 8 s, motor však za svoj výkon čiastočne aj vinou vysokej hmotnosti žiada slušné prepitné. Priemerne počítajte so 14 litrami na 100 km, po meste ešte s ďalšími tromi litrami. To vzhľadom k relatívne malej nádrži výrazne obmedzuje dojazd. RX 350 disponuje pohonom všetkých kolies s viaclamelovou spojkou s možnosťou uzatvorenia pomocou tlačidla. Za bežných okolností smeruje krútiaci moment len na predné kolesá. Podvozok RX prešiel výrazným vylepšením, dôraz na komfort naďalej prevažuje nad športovým ladením. Vzduchové odpruženie vyžehlí aj väčšie nerovnosti, v zákrutách sa však Lexus nakláňa. Oproti minulosti generácii poteší precíznejšie riadenie, brzdy by mohli mať rýchlejší nástup. Degustácia sa končí. Dospeli sme k záveru, že Lexus sa stále snaží hýčkať „štamgastov“, zvyknutých na osvedčené menu, ale niektorými novými prísadami chce zaujať aj nových „stravníkov“, ktorým predloží nižší účet než porovnateľne vybavená európska konkurencia. Text: Vladimír Löbl Foto: Jan Dvořáček **HODNOTENIE: \* \* \* \*** **Plusy** Cestovný komfort, výkonný kultivovaný motor, ľahké ovládanie, bohatá výbava, variabilita zadných sedadiel, kvalita spracovania. **Mínusy** Priemerné jazdné vlastnosti, vyššia spotreba, malá palivová nádrž, pomalý nábeh bŕzd, vyššia cena testovanej verzie. Technické údaje**Motor****atmosférický benzínový 3.5 V6**Zdvihový objem3 456 cm3Výkon204 kW/277 k pri 4300-6000 ot/minKrútiaci moment346 Nm pri 4 700 ot/min**Karoséria**Dĺžka x šírka x výška4 770 x 1 620 x 1 685 mmRázvor2 740 mmPohotovostná hmotnosť2 085 kgUžitočné zaťaženie460 kgBatožinový priestor496/1570 l**Jazdné výkony**Maximálna rýchlosť200 km/hZrýchlenie 0-100 km/h8,0 sSpotreba – mesto/mimo mesto/priemer14,3/8,4/10,6 l/100 km**Cena**Základná cena verzieod 50 200 € (1 512 325 Sk)








Pokračujte na ďalší príspevok »