NEPREHLIADNITE: V najbližších rokoch nás na diaľnici D1 pri Bratislave čakajú rozsiahle dopravné obmedzenia a kolóny

Prepojenie diaľnic D1 a D4 je opäť o krok bližšie k sfinalizovaniu. Tri roky trvajúce stavebné práce si ale vyžiadajú výrazné dopravné obmedzenia.
Vydané  Text: 

Najbližšie roky by sa na diaľnici D1 pri Bratislave mali niesť v znamení dopravných obmedzení. Dôvodom má byť plánované prepojenie našej hlavnej dopravnej tepny s obchvatom metropoly Slovenska, diaľnicou D4. Samotná križovatka prepájajúca tieto dva úseky mala byť hotová už pri dávnejšie. Avšak veci nešli podľa plánov, a preto sa musíme na najbližšie roky obrniť výraznou dávkou trpezlivosti.

Zhotoviteľ je jasný

Ako informuje portál teraz.sk, Ministerstvo dopravy a výstavby SR by malo v najbližších dňoch podpísať zmluvu s firmou Budimex. Ide o poľskú spoločnosť, ktorá sa má postarať o prepojenie diaľnic D1 a D4. Problémom ale je, že samotné stavebné práce na tomto úseku budú prebiehať za plnej prevádzky a tým pádom je potreba počítať s rozsiahlymi dopravnými obmedzeniami a kolónami predovšetkým v časoch dopravnej špičky. Minister dopravy a výstavby Andrej Doležal (Sme rodina) potvrdil, že práce budú prebiehať počas obmedzenej premávky. Konkrétne v livestreame, ktorý sa uskutočnil vo štvrtok 27. októbra 2022 povedal: „Najväčším problémom je fakt, že je to v plnej prevádzke, je to najvyťaženejšia diaľnica na Slovensku. Určite tam budú kolóny, určite tam bude obmedzená doprava.“ Z jeho slov je jasné, že rezort dopravy počíta s obmedzeniami a bude sa ich snažiť čo najviac eliminovať.

Náročné terénne úpravy

Samotné stavebné práce na napojení týchto dvoch úsekov by mali trvať približne tri roky. Začať majú prvou etapou, v ktorej je naplánované rozšírenie mosta ponad Šúrsky kanál a následné vybudovanie obchádzkových trás a presmerovanie dopravy z D1 práve cez ne. Rozšírenie mosta by malo umožniť sprejazdnenie smeru od Jaroviec na D1 a z Trnavy smerom na Raču. Práce na tomto úseku by mali byť hotové približne do dvoch rokov. Súčasťou pripravovanej križovatky D1 a D4 je taktiež aj zrekonštruovanie diaľnice D1 na úseku Bratislava – Triblavina. 3,6 kilometra dlhý úsek diaľnice navyše okrem rekonštrukcie prejde aj výraznými terénnymi úpravami. Malo by dôjsť k jeho zdvihnutiu a rozšíreniu. Taktiež sa počíta aj s implementáciou moderného informačného systému pre uľahčenie dopravy.

Zdroje:  AUTOVINY.SK








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.