Rozhovor: Jean-Philippe Collin: šéf automobilky Peugeot o kríze v odvetví

Autosalón v Ženeve je príležitosťou stretnúť lídrov automobilového priemyslu a hľadať odpovede na výzvy doby. Šéf automobilky Peugeot Jean-Philippe Collin nám priblížil aktuálnu situáciu značky.
Vydané  Text: 

**Dnes je v automobilovom priemysle témou číslo 1 kríza. Aká je situácia v Peugeote? Collin:** Naša značka má za sebou 120 rokov existencie v automobilovom svete, 130 rokov mobility a 200 rokov skúseností v priemysle. Zažili sme rozličné krízy. Neželáme si ich, ale naučili sme sa ich zvládať. **Ako reagujete na túto? Collin:** Prijali sme už rozličné opatrenia, aby sme udržali dynamiku značky v súlade s krokmi v zahraničí, ako je napríklad šrotovné v Nemecku a Taliansku, nulová daň v Španielsku, systém bonus-malus a šrotovné vo Francúzsku, jednoducho hľadáme dynamiku, tam, kde je. **Ktoré automobily najväčšmi zodpovedajú požiadavkám doby? Collin:** Sú to malé úsporné autá s nízkym znečisťovaním ovzdušia: modely 107, 206 Plus, 207, ale aj 308. Pre náročnejčích máme nový model 3008, čo je prvý crossover vo svojom segmente, a tiež auto pre radosť, kupé-kabriolet 308 CC. **Do akej miery vám pomáha šrotovné vo Francúzsku? Collin:** Šrotovné vo Francúzsku favorizuje malé autá, ktoré majú lepšie hodnoty emisií CO2. V Peugeote táto stratégia nie je nová, na znižovaní emisií pracujeme dlhodobo. Predali sme už dva milióny vozidiel s časticovým filtrom. **Čiže na európske limity emisií ste pripravení… Collin:** Každé šieste auto v Európe, ktoré má emisie CO2 pod 120 g/km, je Peugeot. Celkovo sme lídrom v emisiách pod 120 aj 130 g/km CO2. Ako vidieť, Peugeot – čo nie je prípad iných výrobcov – bol vizionárom v orientácii výroby na ekologické modely. S radosťou evidujeme, že trh sa posúva k segmentom, v ktorých je Peugeot veľmi silný. Napríklad tristoosmička zaznamenáva rastúci predaj v Nemecku, Taliansku, Francúzsku, lebo je to rodinné auto s veľmi dobrými hodnotami emisií. **
Ako hodnotíte protekcionistické snahy prezidenta Sarkozyho? Collin:** Európa je jeden celok, je to otvorený trh a opatrenia, ktoré sa prijímajú na oživenie trhu, sa neprijímajú len pre výrobcov na konkrétnom trhu, ale pre všetkých výrobcov. My sme európska značka pre európsky trh s možnosťou lokálnej definície modelov. **Máme však dojem, že váš prezident chcel, aby ste za štátnu podporu stiahli výrobu z cudziny do Francúzska… Collin:** Nemyslím si. Naše modely 107 a 207 sa vyrábajú v Európe: v Španielsku, na Slovensku, v Česku a samozrejme, vo Francúzsku pre Európu. **Na uspokojenie záujmu o vaše modely by vám asi výrobné kapacity len vo Francúzsku ani nestačili. Collin:** Hovoríte o…? **O stiahnutí výroby týchto modelov z krajín strednej a východnej Európy do Francúzska. Collin:** Máte pred sebou šéfa značky. Hovorím vám, že to je čistá fikcia. Myslím, že medzičasom sa tieto postoje vysvetlili aj na európskej úrovni. **Do akej miery kríza ovplyvní škálu modelov? Collin:** Kríza posilňuje našu stratégiu, pretože ponúkame vozidlá s veľmi dobrými hodnotami CO2. A máme tiež dobrú skladbu modelov. **Neovplyvní záujem o malé, čistejšie a lacnejšie autá vaše strednodobé plány? Napríklad uvedenie novej 607-ky? Collin:** Popri malých autách si zachováme pozície v ďalčích segmentoch a čoskoro, na inom autosalóne, predstavíme imidžovú novinku. **Ako pokračujete vo vývoji hybridného pohonu? Collin:** Na autosalóne predstavujeme naše hybridné pohony – model 308 ako štúdiu Prologue v kombinácii s naftovým a model RC v kombinácii s benzínovým motorom a tiež hybridnú trojkolku. Hybridy boli priam chrbticou nášho stánku v Ženeve. To hovorí za všetko. Zhováral sa Ján Korecký Foto: Peugeot








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.