Fotogaléria:Detroit: Menší brat Mercedesu CLS
Niektoré automobily obslúžia milióny motoristov a nik si ich nevšimne. A niektoré sa vyrobí iba jedno a navždy zmení automobilovú históriu. Prinášame zoznam najkrajších, najzaujímavejších a najštýlovejších automobilov sveta.
**Tatra 77 (1934)**
V tých časoch sa česká Tatra rátala medzi popredných výrobcov ako Mercedes-Benz či Cadillac. Aerodynamická Tatra 77 bola nesmierne rýchla. Až natoľko, že nacistický pohlavári mali zakázané s ňou jazdiť aby sa nezabili.
**Fiat 500 (1957)**
Najkrajší príklad toho, že aj keď nemáte peniaze, môžete sa voziť štýlovo a s úsmevom. Bublinka je štýlová dodnes.
**Matra DJET (1962)**
Zrejme ste o nej nepočuli. Mala motor uložený v strede a nezávislé zavesenie kolies v časoch kedy ho nemalo ani Ferrari. Na DJETe jazdil aj Jurij Gagarin.
Inzercia
**Śkoda 1100 (1964)**
Bojovník za individuálnu mobilitu v Československu. Ešte aj dnes fascinuje svojim dizajnom a spracovaním niektorých detailov.
**Alfa Romeo Spider (1966)**
Dizajn inšpirovaný motorovým člnom. Nádherné tvary a žiadna strecha. Moderný motor s dvoma dvojitými karburátormi a dvoma vačkovými hriadeľmi v hlave valcov.
**Lamborghini Miura (1966)**
Toto je najkrajšie auto všetkých čias. Bodka.
**Ford GT40 (1966)**
Henry Ford po víťazstve v Le Mans mohol povedať Enzovi Ferrarimu kam si môže svoje talianske šroty strčiť! To bol jediný dôvod pre vývoj. Dizajn? Papuľu si opriete o hruď.
**Chevrolet Corvette (1967)**
Jednoducho preto ako vyzerá. Bol prvým americkým autom, ktorého dizajn obdivujeme aj tu v Európe. A to aj napriek tomu, že pod kapotou aj tak úradovala masívna a nie príliš sofistikovaná technika.
**Mazda Cosmo (1967)**
Prvá Mazda s Wankelovým motorom, ktorá odštartovala flirtovanie s týmto typom motora. A vďaka nemu Mazda vyhrala s monopostom, ktorý mal Wankelov motor aj legendárny preteky Le Mans
**Ferrari Dino 206 (1967)**
Malý a jednoduchý model Dino reprezentoval všetko čo Ferrari znamená. Športovosť a štýl, napokon tvary tohto modelu vyrážajú dych aj dnes.
**Alfa Romeo 33 Stradale (1968)**
Súťažný špeciál, ktorý bol prispôsobený pre bežnú premávku je nepochybne rýchly, to však nie je podstatné. Toto auto si kúpite preto, aby ste sa naňho pozerali.
**Citroën SM (1970)**
Nádherný kus kombinácie francúzskej extravagancie a talianskeho temperamentu jazdil vďaka vynikajúcej aerodynamiku rýchlosťou 224 km/h aj napriek tomu, že mal iba 170 koní.
**De Tomaso Pantera (1972)**
Ford GT40 pre strednú triedu. Osemvalcový motor z Fordu, päťstupňová prevodovka ZF a neskutočný zvuk.
**BMW 2002 ti (1972)**
Športové sedany vymysleli Taliani, o tom niet pochýb. BMW však vyrobilo model, ktorý bol nielen športový, ale aj praktický a neomylne spoľahlivý.
**Lancia Stratos (1973)**
Toto nádherné monštrum skonštruovali Taliani preto aby ovládli rely. Podarilo sa im to, Stratos nielen dobre vyzeral, ale rovnako dobre aj jazdil.
**Lotus 78 (1977)**
Je to monopost, ktorý priniesol revolúciu v podobe aerodynamického prítlaku, ktorý zmenil tento šport naveky.
**Ferrari 288 GTO (1984)**
Toto Ferrari je šialene dobré auto. Ale o tom sa musel každý šofér presvedčiť sám. Ak mal to šťastie dostať sa za jeho volant.
**Ferrari F40 (1987)**
Toto auto bolo také ultimatívne, že majitelia ho radšej schovali do garáže, než by na ňom jazdili. Dvanásťvalec bol namontovaný na váš chrbát.
**Audi S1 (1985)**
Toto auto má osobitné postavenie v skupine B preto, lebo bolo skutočne odvodené zo sériového auta, kým iní používali laboratórne modely, ktoré nemali zo sériovým derivátom nič spoločné.
**Saab 900 (1985)**
Žiadne iné auto pre široké masy nedosiahlo taký kultový status ako Saab 900. Definoval črty modelov švédskej automobilky, ktoré ste si s iným nepomýlili.
**Porsche 959 (1986)**
Tento model znamenal pre automobilový svet takú zmenu ako prechod z písacích strojov na počítače.
**Mercedes-Benz AMG**
Kto by si bol pomyslel, že prestavieb na širšiu karosériu a výkonné motory sa vyvinie mimoriadne úspešná divízia, ktorá chrlí modely šťastia dodnes.
**RUF CTR 01 Superbird (1987)**
Maximálna rýchlosť tejto upravenej Porsche 911 je 339 km/h nepotrebuje komentár, najmä ak si pozriete dátum
**Porsche 956 (1986)**
Súťažný špeciál, s ktorým Stefan Belloff odkrúžil Nurburgring za 6 minút a 11 sekúnd. Toto už nik neprekonal.
**BMW M3 (E30) (1988)**
Prvý skutočný derivát športového auta, ktorý je určený entuziastom a dodnes je ikonou a barometrom týchto automobilov.
**McLaren F1 (1992)**
Použil ako prvý karbónové prvky, pozlátené diely a maximálna rýchlosť bez limitéra otáčok 390 km/h hovoria sami za seba. Prekonal ho až Bugatti Veyron.
**Dodge Viper (1992)**
Brutálne sila funguje vždy. Vo Viperi nečakajte žiadnu elektroniku, ani strechu. Sú to zbytočnosti.
**Mazda MX5 (1995)**
Britský recept, japonská spoľahlivosť a dnes už aj kultový status. A môžete ju mať aj vy.