Toto je 40 najštýlovejších automobilov sveta

Majo Bóna, 04.03.2017
Niektoré automobily obslúžia milióny motoristov a nik si ich nevšimne. A niektoré sa vyrobí iba jedno a navždy zmení automobilovú históriu. Prinášame zoznam najkrajších, najzaujímavejších a najštýlovejších automobilov sveta.

Tatra 77 (1934)

V tých časoch sa česká Tatra rátala medzi popredných výrobcov ako Mercedes-Benz či Cadillac. Aerodynamická Tatra 77 bola nesmierne rýchla. Až natoľko, že nacistický pohlavári mali zakázané s ňou jazdiť aby sa nezabili.

Fiat 500 (1957)

Najkrajší príklad toho, že aj keď nemáte peniaze, môžete sa voziť štýlovo a s úsmevom. Bublinka je štýlová dodnes.

Matra DJET (1962)

Zrejme ste o nej nepočuli. Mala motor uložený v strede a nezávislé zavesenie kolies v časoch kedy ho nemalo ani Ferrari. Na DJETe jazdil aj Jurij Gagarin.

Śkoda 1100 (1964)

Bojovník za individuálnu mobilitu v Československu. Ešte aj dnes fascinuje svojim dizajnom a spracovaním niektorých detailov.

Alfa Romeo Spider (1966)

Dizajn inšpirovaný motorovým člnom. Nádherné tvary a žiadna strecha. Moderný motor s dvoma dvojitými karburátormi a dvoma vačkovými hriadeľmi v hlave valcov.

Lamborghini Miura (1966)

Toto je najkrajšie auto všetkých čias. Bodka.

Ford GT40 (1966)

Henry Ford po víťazstve v Le Mans mohol povedať Enzovi Ferrarimu kam si môže svoje talianske šroty strčiť! To bol jediný dôvod pre vývoj. Dizajn? Papuľu si opriete o hruď.

Chevrolet Corvette (1967)

Jednoducho preto ako vyzerá. Bol prvým americkým autom, ktorého dizajn obdivujeme aj tu v Európe. A to aj napriek tomu, že pod kapotou aj tak úradovala masívna a nie príliš sofistikovaná technika.

Mazda Cosmo (1967)

Prvá Mazda s Wankelovým motorom, ktorá odštartovala flirtovanie s týmto typom motora. A vďaka nemu Mazda vyhrala s monopostom, ktorý mal Wankelov motor aj legendárny preteky Le Mans

Ferrari Dino 206 (1967)

Malý a jednoduchý model Dino reprezentoval všetko čo Ferrari znamená. Športovosť a štýl, napokon tvary tohto modelu vyrážajú dych aj dnes.

Alfa Romeo 33 Stradale (1968)

Súťažný špeciál, ktorý bol prispôsobený pre bežnú premávku je nepochybne rýchly, to však nie je podstatné. Toto auto si kúpite preto, aby ste sa naňho pozerali.

Citroën SM (1970)

Nádherný kus kombinácie francúzskej extravagancie a talianskeho temperamentu jazdil vďaka vynikajúcej aerodynamiku rýchlosťou 224 km/h aj napriek tomu, že mal iba 170 koní.

De Tomaso Pantera (1972)

Ford GT40 pre strednú triedu. Osemvalcový motor z Fordu, päťstupňová prevodovka ZF a neskutočný zvuk.

BMW 2002 ti (1972)

Športové sedany vymysleli Taliani, o tom niet pochýb. BMW však vyrobilo model, ktorý bol nielen športový, ale aj praktický a neomylne spoľahlivý.

Lancia Stratos (1973)

Toto nádherné monštrum skonštruovali Taliani preto aby ovládli rely. Podarilo sa im to, Stratos nielen dobre vyzeral, ale rovnako dobre aj jazdil.

Lotus 78 (1977)

Je to monopost, ktorý priniesol revolúciu v podobe aerodynamického prítlaku, ktorý zmenil tento šport naveky.

Ferrari 288 GTO (1984)

Toto Ferrari je šialene dobré auto. Ale o tom sa musel každý šofér presvedčiť sám. Ak mal to šťastie dostať sa za jeho volant.

Ferrari F40 (1987)

Toto auto bolo také ultimatívne, že majitelia ho radšej schovali do garáže, než by na ňom jazdili. Dvanásťvalec bol namontovaný na váš chrbát.

Audi S1 (1985)

Toto auto má osobitné postavenie v skupine B preto, lebo bolo skutočne odvodené zo sériového auta, kým iní používali laboratórne modely, ktoré nemali zo sériovým derivátom nič spoločné.

Saab 900 (1985)

Žiadne iné auto pre široké masy nedosiahlo taký kultový status ako Saab 900. Definoval črty modelov švédskej automobilky, ktoré ste si s iným nepomýlili.

Porsche 959 (1986)

Tento model znamenal pre automobilový svet takú zmenu ako prechod z písacích strojov na počítače.

Mercedes-Benz AMG

Kto by si bol pomyslel, že prestavieb na širšiu karosériu a výkonné motory sa vyvinie mimoriadne úspešná divízia, ktorá chrlí modely šťastia dodnes.

RUF CTR 01 Superbird (1987)

Maximálna rýchlosť tejto upravenej Porsche 911 je 339 km/h nepotrebuje komentár, najmä ak si pozriete dátum

Porsche 956 (1986)

Súťažný špeciál, s ktorým Stefan Belloff odkrúžil Nurburgring za 6 minút a 11 sekúnd. Toto už nik neprekonal.

BMW M3 (E30) (1988)

Prvý skutočný derivát športového auta, ktorý je určený entuziastom a dodnes je ikonou a barometrom týchto automobilov.

McLaren F1 (1992)

Použil ako prvý karbónové prvky, pozlátené diely a maximálna rýchlosť bez limitéra otáčok 390 km/h hovoria sami za seba. Prekonal ho až Bugatti Veyron.

Dodge Viper (1992)

Brutálne sila funguje vždy. Vo Viperi nečakajte žiadnu elektroniku, ani strechu. Sú to zbytočnosti.

Mazda MX5 (1995)

Britský recept, japonská spoľahlivosť a dnes už aj kultový status. A môžete ju mať aj vy.