Toto sú najkrajšie štúdie rokov sedemdesiatych.

Majo Bóna, 16.02.2017
Žiadne limity a snaha za každú cenu šokovať obecenstvo. To bol jednoduchý recept na štúdiu v sedemdesiatych rokoch. Toto boli najkrajšie štúdie rokov sedemdesiatych.

Lamborghini Bravo Bertone

Štúdia sa prezentovala možného konkurenta malého Ferrari 308 GTB, ktoré bolo v sedemdesiatych rokoch mimoriadne obľúbené. Automobilka Lamborghini uvažovala nad výrobou menšieho modelu, v tej dobe totiž vyrábala iba model Countach s dvanásťvalcovým motorom. Lamborghini Bravo sa však vzhľadom na množstvo finančných problémov, ktoré mala automobilka nikdy nezačalo vyrábať.

Ferrari 512 S Modulo Pinifarina

Bol to čistý úlet, alebo akási predstava o aute budúcnosti. Takto si v Modene v roku 1970 predstavovali auto ďalekej budúcnosti. Pod kapotou bola technika modelu 512 Testarossa, takže štúdia bola adekvátne rýchla, zakrytovanie kolies sa neujalo u sériových áut, podobne ako ani odsúvacia kabína. Ale na obrázkoch pôsobí mimoriadne atraktívne.

Alfa Romeo Carabo Bertone

Táto Alfa sa mala vyrábať! Napokon sa však Carabo, ktoré navrhol Marcello Gandini do sériovej výroby nikdy nedostalo. Dizajn bol nádherne extrovertný, dohora vyklápajúce sa dvere boli extravagantné podobne ako obrovská zadná kapota či klinovitý profil karosérie, ktorý bol v sedemdesiatych rokoch povinnosť pre každú štúdiu.

Fiat Abarth 2000 Scorpio Pinifarina

Toto bol aj v sedemdesiatych rokoch šok. Diazajnér Sergio Pinifarina sa celkom uvoľnil a dal voľný priechod svojím predstavám. Štúdia vychádzala zo súťažného špeciálu a tak sa tvorca sa rozhodol pre nechutný, vytŕčajúci výfuk, priehľadný kryt motora a samozrejme aj výklopné čelné sklo namiesto dverí. Momentálne sa táto štúdia nachádza v jednej súkromnej zbierke v Japonsku. Naposledy sa na európskej pôde ukázala v roku 2015 a podľa svoj majiteľa sa už na európsky kontinent nikdy nevráti. Vypočujte si jeho zvuk.

Lancia Stratos Zero

Toto zjavenie považuje aj šéfdizajnér Škody, Jozef Kabaň za najlepší dizajnérsky kúsok aký kedy videl. Stojí za ním Nuccio Bertone. Táto funkčná štúdia slúžila ako predloha k sériovému autu, hoci Startos vyzeral napokon úplne inak. Mimochodom pán Bertone s ňou údajne na rokovanie so šéfmi prišiel tak, že jednoducho autom prešiel popod vjazdovú rampu!