Fotogaléria:Dostane Camaro štvorvalec?
V roku 2018 by sa mala predstaviť nová generácie elektrickej Formuly E. Práve preto sa na internete množia návrhy, ako by mohla vyzerať. Koncept firmy Spark Racing Technology je zaujímavý.
Za kódovým označením „piata sezóna“ sa ukrýva nová generácie elektrickej Formuly 1, ktorá by mala byť revolučná. V skutočnosti sa za tým skrýva snaha o zatraktívnenie seriálu, ktorý sa jazdí väčšinou v mestách a neprilákal zatiaľ veľa divákov. Hoci o atraktívne situácie nie je núdza, napokon kým jazdec F1 mení pneumatiky, jazde Formuly E mení celý monopost. Na plné nabitie totiž Formula E neabsolvuje celé preteky.
Druhá generácia by mala mať podľa predpisov FIA dvakrát vyšší dojazd. A to znamená, že batérie budú väčšie a ťažšie, pričom tomto faktu treba prispôsobiť šasi. Práve preto vypísala FIA súťaž na nový návrh vzhľadu. Súťaž vyhrala firma Spark Racing Technology, ktorá sa podieľala aj na vývoji doterajších modelov. Subdodávateľmi tejto firmy sú aj tímy ako Renault, [McLaren](http://a.ktxtr.com/redirect/api/v1?publisherId=%25pid%25&format=rlink&affiliate=amazon&url=http://www.amazon.de/s/%3Ffield-keywords=%25keyword%25%26tag%3D%2525tag%2525 „Hier geht’s zu passenden Produkten auf Amazon.de!“), Williams und Dallara. Dodávajú niektoré komponenty.
Najvýraznejšou zmenou by mala byť aerodynamika. Nový typ monopostu by mal mať výrazne nižší aerodynamický odpor najmä vďaka uzavretému kokpitu i zakrytovaným kolesám. Výrazné zníženie odporu vzduchu by zároveň znamenalo aj výrazne nižší prítlak, takže aj piloti budú musieť zmeniť aj technikujazdy a spoliehať sa viac na mechanický grip, než na prítlak. Futuristicky pôsobiace predné prítlačné krídlo, uzavretý kokpit a vzhľad stíhačky sa majú postarať o zvýšenie atraktivity seriálu. P vstúpení výrobcov ako BMW, či Mercedes-Benz by sa mal seriál získať na popularite.