Eric Nève, šéf tímu Chevrolet WTCC

Redakcia, 31.07.2010
Počas víkendu sa v Brne konajú preteky seriálu Majstrovstiev sveta cestných vozidiel WTCC. My sme sa počas nich porozprávali s Ericom Nèvom, šéfom tímu Chevrolet.

Ľudí si vyberáme podľa ich schopností, nie národnosti. Pred rokom ste vymenili auto. S novým Cruzom dosahujete oveľa lepšie výsledky ako s Lacetti, ktoré ste používali doteraz. Je to iba zmenou auta, alebo sa pod to podpísali aj iné faktory?
Najpodstatnejším faktorom je, že máme rovnaký tím ľudí. Ustálil sa, za roky pôsobenia vo WTCC nabral skúsenosti a spoznal okruhy. Druhým faktom je, že v prípade Lacetti sme dosiahli maximum schopností vozidla. S vývojom sme sa už nemali kam posunúť, preto sme boli radi, keď sme dostali k dispozícii nástupcu v podobe Cruza. S ním sa dostávame k časom, ktoré boli s Lacetti nedosiahnuteľné. Na aute stále prebieha vývoj a aj počas zimnej prestávky sa nám podarilo dosiahnuť výrazné zlepšenia.

V budúcej sezóne sa menia predpisy ohľadom používania motorov. Skončia súčasné dvojlitrové atmosférické motory a nastúpia preplňované jednotky s objemom 1,6 litra. Vy takýto motor v ponuke sériových vozidiel nemáte. Ako sa chcete pobiť s týmto problémom?
Máte pravdu, takýto motor vôbec nemáme, aj keď by sa dal použiť motor 1.4 turbo, s ktorým sa bude Cruze predávať na čínskom a americkom trhu. Predpisy však uvádzajú aj inú možnosť, vyvinúť vlastný motor a my sa vydávame práve touto cestou. Takýto motor, kde sme si navrhli náš vlastný blok motora aj hlavu valcov, už testujeme a pripravujeme na použitie od budúcej sezóny. Montáž medzichladičov stlačeného vzduchu nám trochu zmení aj aerodynamiku a tvar auta, ale s tým rátame. Motor bude súčasťou Global racing technology a dostane sa do viacerých súťažných vozidiel.

Na začiatku sezóny sa vám podaril husársky kúsok, keď ste do tímu pritiahli Yvana Mullera, majstra sveta. Ako vnímate jeho príchod a čo za ním stálo?
Musím povedať, že jeho príchod vznikal veľmi prirodzene. Aj pri rokovaní o podmienkach zmluvy bol veľmi príjemným spoločníkom. Je to človek s bohatými skúsenosťami a veľmi dobrým vplyvom na tím. Jeho príchod znamenal novú motiváciu pre všetkých. Keď napríklad niektorý z ďalších jazdcov navrhol drobnú zmenu v nastaveniach, mechanici nad ňou niekedy len mávli rukou, že to už skúšali a bez výsledku. Dnes zmenu bez odvrávania urobia a možno aj vďaka tomu teraz trónime poradiu značiek. Yvanov príchod stmelil tím, motivoval jazdcov a zdá sa, že aj on si nás vybral viac vzhľadom na istú výzvu a možnosť niekam sa posunúť. Priznajme si, Chevrolet neznie tak exkluzívne ako napríklad BMW.

Váš tím sídli v Anglicku, ale ak sa pozrieme na jeho zostavu, tak je naozaj multinárodný. Dá sa ešte hovoriť o anglickom tíme?
Povedal by som, že je to niečo podobné ako vo futbale. Dnešné špičkové tímy majú hráčov takmer z celého sveta a pokiaľ chceme patriť k najlepším, tak musíme ísť rovnakou cestou. Preto máme francúzskeho, švajčiarskeho a britského jazdca, zopár francúzskych a talianskych mechanikov, holandských manažérov. Ale tím RML sídli v Anglicku a považujeme ho za anglický. Pre nás sú podstatní ľudia a ich schopnosti, nie národnosť. Aj vďaka tomu sme momentálne na čele klasifikácie značiek.

Martin Šebesta