Eric Nève, šéf tímu Chevrolet WTCC

Počas víkendu sa v Brne konajú preteky seriálu Majstrovstiev sveta cestných vozidiel WTCC. My sme sa počas nich porozprávali s Ericom Nèvom, šéfom tímu Chevrolet.
Vydané  Text: 

**Ľudí si vyberáme podľa ich schopností, nie národnosti.** Pred rokom ste vymenili auto. S novým Cruzom dosahujete oveľa lepšie výsledky ako s Lacetti, ktoré ste používali doteraz. Je to iba zmenou auta, alebo sa pod to podpísali aj iné faktory? Najpodstatnejším faktorom je, že máme rovnaký tím ľudí. Ustálil sa, za roky pôsobenia vo WTCC nabral skúsenosti a spoznal okruhy. Druhým faktom je, že v prípade Lacetti sme dosiahli maximum schopností vozidla. S vývojom sme sa už nemali kam posunúť, preto sme boli radi, keď sme dostali k dispozícii nástupcu v podobe Cruza. S ním sa dostávame k časom, ktoré boli s Lacetti nedosiahnuteľné. Na aute stále prebieha vývoj a aj počas zimnej prestávky sa nám podarilo dosiahnuť výrazné zlepšenia. **V budúcej sezóne sa menia predpisy ohľadom používania motorov. Skončia súčasné dvojlitrové atmosférické motory a nastúpia preplňované jednotky s objemom 1,6 litra**. Vy takýto motor v ponuke sériových vozidiel nemáte. Ako sa chcete pobiť s týmto problémom? Máte pravdu, takýto motor vôbec nemáme, aj keď by sa dal použiť motor 1.4 turbo, s ktorým sa bude Cruze predávať na čínskom a americkom trhu. Predpisy však uvádzajú aj inú možnosť, vyvinúť vlastný motor a my sa vydávame práve touto cestou. Takýto motor, kde sme si navrhli náš vlastný blok motora aj hlavu valcov, už testujeme a pripravujeme na použitie od budúcej sezóny. Montáž medzichladičov stlačeného vzduchu nám trochu zmení aj aerodynamiku a tvar auta, ale s tým rátame. Motor bude súčasťou Global racing technology a dostane sa do viacerých súťažných vozidiel. **Na začiatku sezóny sa vám podaril husársky kúsok, keď ste do tímu pritiahli Yvana Mullera, majstra sveta. Ako vnímate jeho príchod a čo za ním stálo?** Musím povedať, že jeho príchod vznikal veľmi prirodzene. Aj pri rokovaní o podmienkach zmluvy bol veľmi príjemným spoločníkom. Je to človek s bohatými skúsenosťami a veľmi dobrým vplyvom na tím. Jeho príchod znamenal novú motiváciu pre všetkých. Keď napríklad niektorý z ďalších jazdcov navrhol drobnú zmenu v nastaveniach, mechanici nad ňou niekedy len mávli rukou, že to už skúšali a bez výsledku. Dnes zmenu bez odvrávania urobia a možno aj vďaka tomu teraz trónime poradiu značiek. Yvanov príchod stmelil tím, motivoval jazdcov a zdá sa, že aj on si nás vybral viac vzhľadom na istú výzvu a možnosť niekam sa posunúť. Priznajme si, Chevrolet neznie tak exkluzívne ako napríklad BMW. **Váš tím sídli v Anglicku, ale ak sa pozrieme na jeho zostavu, tak je naozaj multinárodný. Dá sa ešte hovoriť o anglickom tíme?** Povedal by som, že je to niečo podobné ako vo futbale. Dnešné špičkové tímy majú hráčov takmer z celého sveta a pokiaľ chceme patriť k najlepším, tak musíme ísť rovnakou cestou. Preto máme francúzskeho, švajčiarskeho a britského jazdca, zopár francúzskych a talianskych mechanikov, holandských manažérov. Ale tím RML sídli v Anglicku a považujeme ho za anglický. Pre nás sú podstatní ľudia a ich schopnosti, nie národnosť. Aj vďaka tomu sme momentálne na čele klasifikácie značiek. Martin Šebesta








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.