Stalo sa pred 60 rokmi – Premiéra Subaru 360

Japonský chrúst bol doma populárny.
Vydané  Text: 

Automobilová divízia koncernu Fuji Heavy Industries začínala skromne. Prvým hromadne vyrábaným osobným vozidlom značky Subaru sa stal typ 360, ktorý debutoval 3. marca 1958. Dizajnér Shinroku Momose navrhol autíčko v štýle VW Chrobák, ale oveľa menšie, ani nie trojmetrové. Jeho bacuľaté tvary mu priniesli prezývky „lienka“ a „chrúst“. Poháňal ho vzduchom chladený dvojtaktný radový dvojvalec 356 cm3/12 kW umiestnený v zadnej časti, čím patrilo do triedy kei cars. Zaujímavosťou bola samonosná karoséria. V roku 1960 v rámci modernizácie stúpol výkon na 17 kW a pribudol rovnako silný motor 423 cm3 na export. Kombi Custom sa objavilo o tri roky neskôr. Maličké agregáty postupne zosilneli až na 27 kW v dvojkarburátorovom vyhotovení športových verzií. V druhej polovici 60. rokov dovážal Malcolm Bricklin japonských drobcov i do USA, ale bez úspechu. Ich výroba sa skončila v máji 1970 a zrodilo sa ich vyše 392-tisíc.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.