Mitsubishi Eclipse Cross – Férová ponuka

Radiť pri kúpe vozidla, ktoré sa zatiaľ predáva s jedným motorom, sa môže zdať ako jednoduchá úloha. Netreba však zabúdať na výber pohonu predných alebo všetkých kolies a na možnosť voľby manuálnej alebo automatickej prevodovky.
Vydané  Text: 
Predstaveniu jazdných vlastností modelu Mitsubishi Eclipse Cross sme sa venovali o pár stránok skôr. Z neho vyplynulo, že ak hľadáte štýlové vozidlo, ktoré kombinuje čoraz populárnejšiu karosériu SUV s líniou kupé, môže byť japonská novinka horúcim kandidátom. Napríklad aj preto, lebo v bezpečnostných testoch agentúry EuroNCAP získala plný počet päť hviezdičiek.
Na trh sa dostáva najprv s benzínovým prepĺňaným motorom s objemom 1,5 litra s výkonom 120 kW (163 k) a s krútiacim momentom 250 Nm. Ten môže spolupracovať so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo s variátorovou prevodovkou s ôsmimi virtuálnymi stupňami. Alternatívou bude v priebehu roka 2,2-litrový naftový motor. Jeho výkon 110 kW (150 k) a krútiaci moment 400 Nm pošle manuálna 6-stupňová alebo klasická automatická 8-stupňová prevodovka výlučne na všetky štyri kolesá. Pohon všetkých kolies S-AWC (Super All Wheel Control) vychádza z dlhej tradície vývoja a prešiel zaťažkávacími skúškami vo viacerých generáciách ikonického modelu Mitsubishi Lancer Evo. Okrem automatického režimu, keď podľa aktuálnej potreby presúva výkon medzi predné a zadné kolesá, pozná aj dva programy – pre štrk a sneh.
Mitsubishi zostáva verné bohatej základnej výbave Inform a za 19 990 eur dostanete 7 airbagov, elektronickú kontrolu trakcie aj stability, asistenta na rozjazd do kopca, systém na predchádzanie zrážky s chodcom, udržiavanie v jazdnom pruhu či snímače tlaku v pneumatikách. Denné LED svetlomety dostanete v štandarde, predné LED až v druhej najvyššej výbave Intense s variátorovou prevodovkou a pohonom všetkých kolies (od 22 690 eur). V základe dostanete už aj tempomat, automatickú klimatizáciu či rádio s USB vstupom. Druhá výbava Invite (s aktuálnou zľavou od 19 990€) ponúka aj variátorovú prevodovku CVT (so zľavou od 21 490 €). Dostanete v nej hmlovky, parkovaciu kameru, kožený volant a hlavicu radiacej páky či vyhrievané sedadlá. Rádio ponúka už farebný dotykový displej, bluetooth a ovládanie na volante, čím sa táto výbava stáva naším favoritom. Výbava Intense (so zľavou od 21 490 €) pridáva možnosť pohonu všetkých kolies (so zľavou od 24 690 €), dvojzónovú klimatizáciu, bezkľúčový vstup, farebný head up displej či elektrické sklápanie spätných zrkadiel a 7-palcový dotykový displej. S pohonom všetkých kolies sa výbava rozširuje o sledovanie mŕtveho uhla, vybočenia z pruhu a premávky za vozidlom.
Najvyššia výbava Instyle sa dodáva iba s variátorom a pohonom všetkých kolies. Tá je už nabitá všetkým, čo si môže motorista priať vrátane koženého čalúnenia a elektricky ovládaných sedadiel, radarového tempomatu a audiosystému Rockford Fosgate so subfooferom a 9 reproduktormi. Poteší, že so zľavou ju stále dostanete za slušných 26 690 €. **Náš tip** Na začiatku predaja bude Mitsubishi v ponuke iba s jedným benzínovým motorom. Naftový sa dostane do predaja v priebehu roka 2018. Rozhodovanie tak zostáva na úrovni pohonu predných/všetkých kolies, manuálnej/variátorovej prevodovky a rozsahu výbavy. Ako sme už naznačili, naším tipom je druhá výbava Invite. Keďže väčšinou zákazníci pohon všetkých kolies nevyužijú, nemusíte sa s ním trápiť. A z prevodoviek odporúčame 6-stupňový manuál. S ním ste viac pánom zaradeného stupňa a očakávame aj lepšiu dynamiku a spotrebu ako s variátorom. Kombinácia manuálu a štvorkolky v ponuke zatiaľ nie je.




Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.




Pokračujte na ďalší príspevok »