Zdravé jedlo na cestách? Toto za volantom NIKDY nejedzte!

Redakcia, Peter Orosz, 26.11.2017
Väčšina vodičov pri dlhších cestách automobilom je priamo počas šoférovania. Berú to ako istý kolorit alebo len jednoduché ušetrenie času.

Odborníci na výživu odporúčajú – aby metabolizmus správne fungoval - jesť minimálne päťkrát za deň. Stravovací rytmus preto treba dodržať aj počas šoférovania. Pod stravou je však nutné rozumieť kvalitný pokrm, žiadne rýchle občerstvenie. Najhoršie, čo žalúdku môžeme urobiť, je nezdravo a nepravidelne sa stravovať. Škodí mu najmä práve rýchle občerstvenie, ktoré obsahuje mnoho cukrov a tukov.

Vhodné je jesť pomaly a pokojne (čo za volantom je dosť náročné), dôkladne potravu požuť, nechať pôsobiť dostatočným množstvom slín a prehltnúť. Nejesť hltavo a veľké kúsky. Dávať pozor, aby neboli jedlá priveľmi horúce, veľmi pálivé alebo korenisté. Problémom sú aj jedlá veľmi mastné, údené a vyprážané. Prospešná je vláknina – zelenina, ovocie, celozrnné pečivo, tmavá ryža, ovsené vločky, pohánka, cícer, orechy, semienka.

Problémy pri nezdravom stravovaní: Nevyprázdňovanie žalúdka (problémy so stolicou), tlak, bolesť, pálenie záhy, vracanie.