Vodič a kŕčové žily? Takto proti ním bojujte!

Kŕčové žily a muži? Áno, aj keď ide o zväčša ženský problém. Dôvodom je – ako neraz – sedavé zamestnanie.
Vydané  Text: 

Vodiči za volantom častokrát preceňujú svoje sily a pri dlhších cestách si nedoprajú ani krátku pauzu. Niekoľkohodinové sedenie za volantom ale nášmu zdraviu neprospieva, skôr naopak. Aj preto musia profesionálni vodiči počítať so zvýšeným rizikom výskytu kŕčových žíl.
Ide o zväčšené a oslabené žily, pričom najčastejšie sú postihnuté dolné končatiny, oblasť pod kolenom, chodidlá. Nevyzerajú pekne, ale v neskorších fázach spôsobujú bolesť, svrbenie až vredy. Celkom slušne ju „prikrmuje“ aj nadváha a obezita či nedostatok pohybu. Ale aj nevhodné oblečenie a obuv, tesná spodná bielizeň. Horúce prostredie, ktoré spôsobuje neprirodzené roztiahnutie cievneho systému a zvýšenú záťaž na jeho funkčnosť, fajčenie (vedie k zužovaniu a oslabovaniu cievnych stien), strava s nízkym obsahom vlákniny a následná zápcha (na cievy v podbrušku a slabinách pô sobí vnútorný tlak, ktorý sťažuje činnosť žíl). Správny tok krvi podporíte pravidelným pohybom. Ak počas vášho pracovného dňa väčšinu času sedíte, doprajte si častejšie krátke prechádzky, prípadne beh, bicyklovanie, turistiku alebo tanec. Noste pohodlné oblečenie, ktoré nikde „neškrtí“, čo najčastejšie oddychujte s vyloženými nohami alebo pravidelne sprchujte nohy studenou vodou.
PRÍZNAKY: Najčastejšie to je pocit „ťažkých nôh“, únava dolných končatín, pocity horúčavy, prípadne, naopak, pocit chladu, svrbenie kože, kŕče v lýtkach, zvýšená potivosť, bolesti (najmä po dlhodobom sedení či státí), opuchy.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.