Octavia, do ktorej sa oplatí investovať? Jej ceny stúpajú raketovým tempom!

Kupujte, pokiaľ ešte máte šancu!
Vydané  Text: 

Vo všeobecnosti platí, že auto je zlá investícia. Stále sa však nájdu výnimky, ktoré vám pribúdajúcim vekom zhodnotia počiatočnú investíciu hneď niekoľkokrát. Málokto z nás si ale môže dovoliť zaobstarať a udržiavať malosériové Ferrari. Nájsť lacnú jazdenku s potenciálom je veľmi náročné. A keďže väčšina z nás asi nemá v občianskom preukaze zapísané priezvisko Buffett, poskytneme vám zaujímavý tip na investovanie – Škoda Octavia RS.


V roku 2001 obnovili legendárnu skratku RS, ktorá v 70. a 80. rokoch prepisovala dejiny mladoboleslavského motoršportu. Najprv si ostrá Octavia vybudovala renomé v rôznych súťažiach a zapôsobila aj vo WRC. V sériovej verzii sme prvú Octaviu RS videli až po facelifte.


Pri úpravách konštruktéri zápasili s krátkym rázvorom, slabou tuhosťou a zlým rozložením hmotnosti. V porovnaní so štandardným modelom, mala verzia RS upravený podvozok s nižšou svetlou výškou, silnejšie brzdy aj tlmiče. To najdôležitejšie sa ukrývalo pod kapotou – benzínový turbomotor 1,8 20V s výkonom 132 kW (180 k). V porovnaní s derivátmi (VW Golf, Seat Leon), disponovala Octavia horšími parametrami, mnohí si ale pochvaľovali lepší priebeh výkonu. Športový bol aj interiér. Nechýbali dobre tvarované športové sedačky s polokoženým čalúnením, trojramenný volant či nadštandardná výbava.


Automobilka sa nemusela ani veľmi snažiť a z ostrej Octavie sa čoskoro stala legenda, ktorá na plagátoch dodnes zdobí detské izby. Nájsť auto v pôvodnom stave je veľmi náročné a za zdravý kus si majitelia už dnes pýtajú aj 9 tisíc eur. Predpokladáme, že cena ostrej Octavie bude len stúpať a prípadným záujemcom radíme, aby túto jedinečnú príležitosť nepremeškali.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.