Úžasné staré speedstre a roadstre (fotogaléria)

Časť automobilovej histórie, na ktorú by sme nemali zabúdať.
Vydané  Text: 


Som veľkým priaznivcom klasického dizajnu automobilov a viem, že v tom nie som sám. Zdá sa, že automobily 30., 40. a 50. rokov skrátka nemožno neobdivovať. Obzvlášť pôsobivé sú športovo ladené automobily z 30. rokov, ktoré niesli typové označenie speedster alebo roadster. Aj speedster je prakticky druh roadsteru, avšak dnes si pod týmito názvami predstavujeme niečo celkom iné (predovšetkým väčšie).

Pred desiatkami rokov išlo o pretekárske automobily, ktoré si porovnávali sily práve tak, ako to dnes sledujeme napríklad na F1 – samozrejme, s prihliadnutím na dobový stav vozoviek, pravidlá a všetko ostatné, čo tvorilo charakter vtedajších pretekov.

Tieto krásne jedno- a dvojmiestne vozidlá s pomerovo ku karosérii veľkými kolesami a širokým rozchodom sa dnes dajú získať prostredníctvom aukcií, prípadne sa na internete (najmä na Pintereste) nájde množstvo fanúšikov DIY prác, ktorí si takéto vozidlá vyrábajú doma v garáži. Potom so svojimi dielami jazdia na okružné výlety po meste, predvádzajú svoje konštruktérske a dizajnérske umenie na spoločenských podujatiach a chvália sa pred internetovým publikom.

Ľudia tiež často využijú klasické automobilové dizajnové motívy a prerábajú ich na pedálový pohon, vtedy sa ich diela nazývajú cyclekart. Ide o pedálovacie autá, častokrát pre deti, niekedy aj pre dospelých, ktoré svojím dizajnom pútajú pozornosť a vzdávajú hold klasickému motoršportu.

A keďže práve Pinterest je priestorom, v ktorom možno nájsť nesmierne množstvo úžasných starých speedsterov, roadsterov a podomácky vyrobených replík a unikátov, tento príspevok bude práve výberom z tejto sociálnej siete.

Nechajte sa inšpirovať!






Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »