Karosériu Audi A8 vyrobia z ultraľahkých materiálov, aj tak bude nová generácia ťažšia o 50 kg. Prečo?
Nové Audi A8 tak trochu priberie. Je to daň za vysokú pasívnu bezpečnosť a nové technológie.
Vydané Text: Peter Orosz
Najčastejšie použitým konštrukčným materiálom bude hliník, ktorého podiel dosahuje až 58 %. Z neho budú aj rámy kabíny, nazývanej ako bezpečnostná bunka, v kombinácii s tradičnou i za tepla tvarovanou oceľou. Zadná stena, teda priestor za zadnými pasažiermi a horná časť batožinového priestoru, bude vytvorená z materiálu so skratkou CFK.
Ide o špeciálne plasty spevnené uhlíkovými vláknami. Na priečku spájajúcu kotviace body tlmičov a oblúk medzi A-stĺpikmi karosérie použili konštruktéri Audi dokonca ultra pevný, a tiež poriadne drahý, horčík. Na tento komponent je v aktuálnom Audi A8 použitý hliník, no jeho náhrada za horčík je o 28 % ľahšia.
Ako je teda možné, že auto bude vo výsledku ťažšie? Na vine je aj palubná technika. Do luxusnej limuzíny prichádzajú akumulátory rozličných veľkostí, aby zvládli napájanie energeticky náročnejších ovládacích prvkov. Preto musí byť v aute viac senzorov a elektroniky, ktorá sa postará o ochranu cestujúcich.
Audi chce pomocou efektívnejšieho spracovania neutralizovať trend karosérií so silnejšími štruktúrami. Napríklad príruby A-, B- i C-stĺpikov z hliníka a ocele sú tak tesne zlisované, že sa nástupný otvor zväčšil o 16 milimetrov a bočný výhľad z auta cez čelné sklo je o 5° lepší. Napriek všetkým stenčeniam kovových materiálov je torzná tuhosť luxusného Audi A8 o 24 % vyššia. Vo výsledku bude nová karoséria aj tak o niečo ťažšia. Berte to ako daň za to, že po nehode vystúpite z auta v jednom kuse.
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Pokračujte na ďalší príspevok »
Elektrické úžitkové vozidlá
Je to tu, Geely oficiálne prichádza na Slovensko ako Farizon!
AutoWallis Group sa pre slovenský trh stáva importérom čínskych elektrických úžitkových vozidiel značky Farizon patriaci pod skupinu Geely.
Servis
Môžete si umyť motorový priestor svojpomocne? Na čo si dať pozor?
Keď otvoríte kapotu a vidíte tie nánosy špiny v motorovom priestore, prvá myšlienka je jednoducho to poriadne umyť. Je to však bezpečné?
Prinášame niekoľko tipov, ako umyť motorový priestor bezpečne.Servis elektromobilov
Majitelia elektromobilov sa sťažujú: Výrazný prepad zostatkovej hodnoty a zničené pneumatiky
K zlepšeniu situácie nepridáva ani to, že sa politici plánujú v nasledujúcich rokoch zamerať na emisie z bŕzd a pneumatík.
Pneumatiky elektrických áut sa opotrebovávajú rýchlejšie.V parlamente je návrh ako znížiť ceny benzínu a nafty. Ide o odpoveď na aktuálnu situáciu na trhu
Pohonné hmoty (PHM) na Slovensku tankujeme najdrahšie v porovnaní s okolitými krajinami. Týka sa to najmä benzínu, ktorého cena je aktuálne nad 1,7 €/l.
SaS navrhuje zníženie cien za benzín o takmer 20 centov za jeden liter. Čo na to predstavitelia vlády?Dostupný aj v nafte
Nový Citroën Berlingo stojí menej ako 20-tisíc: ceny, výbavy a podrobnosti o slovenskej ponuke
Nový Citroën Berlingo sa už dá objednávať aj na Slovensku, začína na cene menej ako 20-tisíc eur.
AKTUALITA
Nová Dacia Spring: ponuka a ceny na Slovensku
Nový dizajn a funkcie v pomere cena/výkon, ktorý na našom trhu nemá konkurenciu.
Cena modelu začína na 16 900 €KONCEPT
Nové auto od Škody vás zrejme šokuje. Gran Turismo nadväzuje na model 1100 OHC Spider z roku 1957!
Čisto elektrické jednomiestne vozidlo si budete môcť vyskúšať aj vy. Je navrhnuté pre pretekársky simulátor Gran Turismo 7 na konzolách PlayStation.
Nový model
Nové MG3: Malé auto s automatickou prevodovkou a zvlášť nízkou spotrebou
Už o niekoľko týždňov sa začne predávať MG3, ktoré ponúkne nízku spotrebu, automat a 7-ročnú záruku.
Nebezpečne vyzbrojený konkurent pre malé autá mieri k nám, koľko bude stáť?TEST FIAT 600e (RED): Elektrický Talian s dobrou myšlienkou. Je lepší ako 500e?
FIAT 600 predstavuje návrat ikony minulého storočia. Legendárny model zažil vzkriesenie po 55 rokoch, ktoré mu pod kapotu prinieslo elektromotor.
Vo výbave (RED) disponuje viacerými zaujímavými dizajnovými riešeniami. Zásadnú zmenou oproti pôvodnému modelu cítiť hlavne vo výraznom náraste rozmerov.Spravodajstvo
Slovenskí hasiči už jazdia na 41 nových esúvečkách Kia Sportage. Koľko stál každý kus?
Vozidlá Kia Sportage s pohonom 4×4 vo výbave Gold dostali špeciálne polepy a ďalšie príslušenstvo.