Tri najčastejšie chyby, ktorých sa dopúšťame pri umývaní auta.

Dokonalé umytie vyžaduje nielen poriadnu dávku trpezlivosti, ale aj správnu techniku.
Vydané  Text: 

Svieti slnko, deti sú v škole a manželka v práci. Ideálna príležitosť urobiť si radosť a umyť auto. Väčšina z nás to ale po hodinke oľutuje, pretože stále nachádzame nejaké nečisté miesta, vidieť fľaky po vode a častokrát si to odnesie aj lak. S najväčšou pravdepodobnosťou si za to však môžeme sami, a preto vám ukážeme tri základné chyby, ktorých sa veľký počet vodičov pri umývaní svojho auta dopúšťa.

1. Nesprávna huba

Ak používate na umývanie vozidla klasickú špongiu, radšej ju hneď zahoďte. Tieto huby sú totiž určené na hrubé „drhnutie“, pričom sa uvoľnené nečistoty zachytia na ich povrchu a potom môžu poškodiť váš lak. Na umývanie áut sa predávajú špeciálne „huby“, ktoré nečistoty zachytia vo svojich vláknach, takže nie sú v kontakte s karosériou vozidla. Tým sa zabráni možnosti akéhokoľvek poškriabania. Ideálne je pritom použiť až dve vedrá – jedno s čistou vodou, druhé s čistiacim prostriedkom. Vo vedre s čistou vodou sa z huby uvoľnia hrubé čiastočky prachu a následne môžete špongiu namočiť do vedra s prípravkom.

2. Nesprávny čistiaci prostriedok

Každému sa už raz stalo, že nemal po ruke autošampón, a tak sa uchýlil ku starej dobrej „jarovej vode“. Prostriedky na riad však môžu vážne znehodnotiť povrch laku. Každý autošampón totiž funguje na princípe odstránenia nečistôt pri zachovaní vysokého mazacieho účinku. Inak povedané – ak používate iba vodu so saponátom, karoséria sa zbytočne vysušuje a hrozí poškodenie laku.

3. Používanie univerzálnych nástrojov a prípravkov

Používanie rovnakých špongií a prípravkov na všetky časti auta je taktiež nesprávne. Snažte sa vyhľadať prípravky, ktoré sú určené na umývaný materiál. Odporúčame využívať aspoň 3 špongie – na kolesá, lak a plastové diely.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.