Tokio 2007: VW a Audi

Redakcia, 24.10.2007
Koncern VW reprezentujú na autosalóne v Tokiu značky Volkswagen a Audi. Obe priniesli do Japonska koncepty malých automobilov.

Audi Metroproject Quattro naznačuje tvary modelu, ktorý by sa podľa logiky mal volať A1. Predné kolesá miniauta s rozmermi (d x š x v) 3910mm x 1750mm x 1400mm poháňa 1,4-litrový prepĺňaný štvrovalec TFSI s výkonom 110 kW (150 k), zadné má na starosti elektromotor s výkonom 30kW (41 k). V praxi to o 15 % lepšie hodnoty spotreby a emisii. Kapacita lítium-iónových batérii, ktoré sa dobíjajú aj pomocou obnovovania energie z brzdenia, umožňuje dojazd približne 100 km bez pomoci spaľovacieho motora. Obe pohonné jednotky môžu pracovať samostatne, spoločne však ponúkajú krútiaci moment 440 Nm, ktorý sa stará o veľmi svižné zrýchlenie z 0 na 100 km/h iba za 7,8 sekundy. Podvozok je vybavený najmodernejšou technológiou adaptívnych tlmičov, ktoré používajú aj športové modely značky TT a R8. Parametre podvozka sa dajú nastaviť pomocou systému drive select. Zadná náprava má pre tento segment netradičnú štvorprvkovú konštrukciu. Špičkovú technológiu podčiarkuje vybavenie interiéru, ktorého súčasťou je hand-held zariadenie s funkciami mobilného telefónu, MP3 prehrávača, GPS navigačného systému a diaľkovým ovládaním niektorých funkcii auta. Batožinový priestor má objem 240 litrov.

VW space up! je pokračovaním frankfurtskej štúdie UP!. Oproti nej má však predĺžený rázvor na 2560 mm a dostal ďalší pár dverí. Napriek nárastu je auto stále menšie ako súčasný model Fox. Motor zostal umiestnený vzadu. Automobilka potvrdila, že už pracuje na sériovej podobe modelového radu UP!, ktorý by sa mal začať vyrábať do konca tejto dekády.