Vettel prehnal Infiniti Q50 Eau Rouge cez Eau Rouge

Tomáš Neuschl, 25.08.2014
Silné a rýchle auto, legendárna trať a špičkový pretekár, to je viac než atraktívna kombinácia.

Infiniti Q50 Eau Rouge, najostrejší model prémiovej dcéry firmy Nissan, sa konečne dostal na miesto, ktoré mu dalo meno, na známy okruh Spa-Francorchamps s preslávenou zákrutou Eau Rouge. Stalo sa tak iba pár hodín pred Veľkou cenou Belgicka Formuly 1, takže tam bol prítomný aj Sebastian Vettel, pilot tímu Infiniti Red Bull Racing, ktorý si v automobilke privyrába ako šéf jej divízie pre najsilnejšie modely.

Koncept rýchleho sedanu Q50 Eau Rouge predstavilo Infiniti ešte v januári tohto roka na autosalóne v Detroite. Vývoj definitívnej sériovej verzie oficiálne zatiaľ nie je ukončený a keďže skúsenosti štvornásobného majstra sveta sú nenahraditeľné, je pochopiteľné, že je v jeho procese intenzívne zapojený. Za volant najsilnejšej Q50 sa preto posadil aj pri tejto príležitosti a ako dokazuje video, na okruhu ju napriek nepriazni počasia nešetril.

Vettel však s Eau Rouge nebol v Spa sám, spoločnosť mu robil profesionálny americký automobilový pretekár Parker Kligerman a Číňanka Pan Xiaoting, majsterka sveta v gulečníku. Trojica športovcov nezaprela súťaživého ducha a neodpustila si vzájomné zmeranie síl, cieľom ich súboja bolo za daný čas prejsť čo najväčšiu vzdialenosť. Asi netreba dvakrát hádať kto sa dostal najďalej.rvc-BUrSg68

„Aj napriek tomu, že bolo náročné získať náležitý cit pre potenciál auta kvôli mokrej trati, tím konštruktérov dosiahol jednoznačné zlepšenia auta v oblasti riadenia a zavesenia odkedy som ho prvýkrát riadil ešte skôr v priebehu tohto roka.“, povedal Vettel a doplnil: „Nedostatok výkonu Q50 Eau Rouge nemá.“

Infiniti Q50 Eau Rouge poháňa dvomi turbokompresormi preplňovaný motor V6 objemu 3,8 litra s kombinovanou hliníkovo-horčíkovou konštrukciou, prevzatý z kupé Nissan GT-R. V tejto verzii má vďaka prepracovanému saciemu a výfukovému traktu a špecifickému naladeniu udávaný maximálny výkon 417 kW (568 k) a krútiaci moment 600 Nm. Nadväzuje naň sedemstupňová automatická prevodovka, prenášajúca výkon na všetky štyri kolesá. Oproti základnej verzii je upravená i karoséria, s aerodynamickými doplnkami čerpajúcimi zo skúseností získaných v F1. Plánovaný vrcholný model radu je v súčasnosti v štádiu prototypu.