Jaguar oživuje E-Type

Legendárny Jaguar E-Type, mnohými považovaný za najkrajší automobil všetkých čias, sa vyše štyridsať rokov po premiére začína znovu vyrábať.
Vydané  Text: 

Nie, čas sa nevrátil. To sa len vedenie firmy lepšie pozrelo do katalógov. Ešte v roku 1963 Jaguar pripravil odľahčenú verziu sériového modelu označenú Lightweight, určenú najmä na preteky. Z pôvodne plánovaných osemnástich kusov ich však vtedy vzniklo iba dvanásť. Posledný kus bol dokončený v roku 1964 a výrobné čísla ostatných šiestich ostali až doteraz nepoužité. Pokračovanie série vznikne ručne, pôvodnými postupmi a s detailnou zhodou s predchodcami tak, aby sa dokončilo to, čo sa pred štyrmi desaťročiami nestihlo. Všetko po starom ostane i pod nekonečne dlhou prednou kapotou. Svoje miesto tam má vyhradený slávny radový šesťvalec objemu 3,8 litra, dosahujúci namiesto štandartných 198 kW (265 k), rovnako ako u predchádzajúcich dvanástich kusov, maximálny výkon 224 kW (300 k). Spoločnosť mu robí štvorstupňová mechanická prevodovka.
Verzia Lightweight je v porovnaní so štandardným prevedením o 114 kg ľahšia. Zníženie hmotnosti je výsledkom rozsiahleho použitia hliníkových zliatin, z ktorých je vyrobená kompletná karoséria aj blok motora. Niekoľko kilogramov sa ušetrilo tiež sparťanskou výbavou v interiéri a odstránením všetkých chrómových doplnkov karosérie. Prvý znovuzrodený E-Type je už v týchto dňoch na svete a premiérovo sa predstaví cez víkend na prestížnej kalifornskej prehliadke Pebble Beach Concours d’Elegance. Výroba ostatných kusov budú nasledovať už čoskoro.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.