Škoda Fabia III: O liter nižšia spotreba a ďalšie tajné informácie

Malo to zostať tajomstvom, ale nepodarilo sa. Dôveryhodný zdroj vyzradil technické údaje novej Škody Fabia!
Vydané  Text: 

Nová Fabia bude dlhá 3 992 mm, široká 1 732 mm a vysoká 1 467 mm. Našej redakcii to prezradil dobre informovaný zdroj, ktorý pozná presné špecifikácie budúcej generácie. Tieto rozmery znamenajú výraznú zmenu proporcií. Dĺžka je menšia o zanedbateľných 8 mm, avšak karoséria sa o 31 mm zníži a hlavne o 90 mm ​​rozšíri! S tým by mala zmiznúť často kritizovaná disproporčnost Fabie II. Rázvor náprav sa navyše pretiahne o 5 mm na výsledných 2 470 mm. Fabia III sa ďalej pochváli nečakane nízkou hmotnosťou. Základný model, teda atmosférický trojvalec 1,0 l MPI, bude vážiť iba 980 kg! Zníženie hmotnosti, spoločne s nasadením systému štart-stop s rekuperáciou brzdnej energie, použitie nových hliníkových motorov a nasadenie nových prevodoviek prispeje k zníženiu spotreby. Všetky verzie budú o liter úspornejšie ako porovnateľná špecifikácia odchádzajúcej generácie pri zachovaní, alebo dokonca zlepšení dynamiky. Písali sme: [Škoda Fabia III: Aké dostane motory?](http://www.autoviny.sk/novinky/7801-skoda-fabia-iii-ake-dostane-motory) Batožinový priestor pojme v danom segmente nevídaných 330 litrov (medzigeneračne +15 l), po sklopení zadných sedadiel sa zväčší na 1 150 l. Zaujímavosťou je, že týchto hodnôt Škoda nedosiahla na úkor náhradného kolesa – pod podlahou bude plnohodnotná rezerva. Písali sme: [Škoda Fabia III: Aké vychytávky prinesie?](http://www.autoviny.sk/novinky/7803-skoda-fabia-iii-ake-vychytavky-prinesie) Nová Fabia chce ale popri praktických vlastností lákať aj na individualizáciu a štýlový dizajn. Vnútri bude na výber z mnohých rôznych farebných kombinácií, skrátka nepríde ale ani exteriér: štyri rôzne farby strechy alebo až 17-palcové kolesá môžu z Fabie III urobiť vzhľadovo naozaj atraktívne auto. Navyše po vzore Rapidu Spaceback dostane „krátka“ Fabia presklenú strechu cez celú dĺžku a šírku interiéru. **Ďalšie exkluzívne informácie o novej Fabii prinesieme už v najbližších dňoch**








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.