Volkswagen predstavil najlepší Passat v histórii

Volkswagen uvádza po šiestich rokoch nový Passat. Ľahší a úspornejší než predchodca, opäť ako sedan aj kombi, mieri aj na zákazníkov prémiového segmentu.
Vydané  Text: 
V poradí ôsma generácia, vznikala na čistom hárku papiera, línie karosérie sú však evolúciou predchodcu. Stvárnenie detailov ju ale bez pochybností radí k aktuálnym súrodencom značky. Aj vďaka nim pôsobí dynamickejšie, na čom majú zásluhu tiež zmenené proporcie. Novinka je o 2 mm kratšia, o 14 mm nižšia a o 12 mm širšia než odchádzajúci model. Rázvor narástol o 79 mm, rozchod kolies oboch náprav sa rozšíril a väčšina modelov používa väčšie kolesá. Nový Passat stojí na koncernovej platforme MQB, ktorú už využíva napríklad aj menší Golf a viacero ďalších typov. Predné kolesá sú preto zavesené na priečnych ramenách so vzperami McPherson, zadná náprava má viacprvkovú konštrukciu. Vďaka rozsiahlemu použitiu vysokopevných a za tepla tvarovaných ocelí, vhodne kombinovaných s hliníkom, pritom jeho hmotnosť v porovnaní s predchodcom klesla až o 85 kg, takže základný model bude vážiť iba 1 312 kg. Odrazom súčasnosti je i programovateľný TFT displej nahrádzajúci v najvyššej výbave klasické analógové prístroje, ktorý môže byť navyše doplnený premietaním dôležitých údajov (head-up display) na čelné sklo, do zorného poľa vodiča. Bohatá je tiež ponuka asistenčných systémov, zahŕňajúca či už v základnej, alebo príplatkovej výbave prakticky všetko čo je na trhu známe, od adaptívnych svetiel s LED technikou, cez systém udržiavania jazdného pruhu až po núdzové automatické brzdenie, aj s detekciou chodcov. Rad dostupných motorov pozostáva z turbokompresorom preplňovaných štvorvalcov s priamym vstrekovaním, oproti predchodcovi úspornejších v priemere o 20 percent. Najslabším zážihovým je 1,4 TSI s výkonom 92 kW (125 k), jeho silnejšia verzia dosahuje 110 kW (150 k), väčší 1,8 TSI má maximálny výkon 132 kW (180 k). Ešte väčší potenciál má 2,0 TSI s maximom 162 kW (220 k), vrcholom je jeho verzia s výkonom 206 kW (280 k) poháňajúca tiež Seat Leon Cupra 280. Oba dvojlitre budú štandardne spolupracovať s prevodovkou DSG. Medzi vznetovými motormi je najslabší 1,6 TDI s výkonom 88 kW (120 k), väčší 2,0 TDI bude dostupný vo verziách 110 kW (150 k), 140 kW (190 k) a špičkovej 176 kW (240 k), preplňovanej dvojicou turbokompresorov. Najsilnejší model sa bude štandartne kombinovať so sedemstupňovou prevodovkou DSG a pripojiteľným pohonom zadnej nápravy 4Motion, ostatným modelom je v sérii vyhradený predný pohon a šesťstupňová mechanická prevodovka. Zastúpený je aj hybridný model, kombinujúci motor 1,4 TSI (115 kW/154 k) s elektromotorom (80 kW). Jeho akumulátory, s kapacitou postačujúcou na dojazd 50 km, sú dobíjateľné aj z externého zdroja. Šéf koncernu VW Martin Winterkorn nový Passat charakterizoval ako „automobil prémiovej triedy bez prémiových nákladov“. Objednávky naň automobilka prijíma od 10. júla, cena sedanu začína v Nemecku na hodnote 25 875 Eur, kombi tam bude dostupné od 25 950 Eur.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok

  • Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.

     Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov.  Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.
  • SERVIS

    Inovatívny rad legálnych žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED W5W je dostupný už aj na Slovensku

  • ams OSRAM, svetový líder v oblasti optických riešení, rozšíril rodinu na Slovensku legálnych LED žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED o žiarovku W5W.

     Osvedčenie Ministerstva dopravy SR o vnútroštátnom typovom schválení komponentu je aktuálne udelené pre náhradné LED svetelné zdroje typu: H1-LED, H4-LED, H7-LED, H7-LED (24 V), a novo aj pre W5W-LED.