Škoda Octavia Scout príde aj s dieselom z RS

Nový Scout pokračuje v šľapajach svojich predchodcov, prichádza však vyzbrojený najnovšou techniku prevzatou z modelu Octavia Combi, doplnenou o niekoľko špecifických off-roadových prvkov.
Vydané  Text: 

Že sa Scout nezľakne ani menej kvalitných ciest dáva najavo už svojim robustným vzhľadom. Patria k nemu úplne nové, výraznejšie tvarované nárazníky, navrhnuté len pre tento model, doplnené čiernymi lištami a striebornými chráničmi v spodnej časti. Ochranu bokov zabezpečujú čierne plastové nástavce lemov blatníkov a prahov dverí, pohľadu skryté, no nemenej dôležité sú kryty chrániace spodnú časť karosérie pred mechanickým poškodením a tiež motorový priestor od zvýšeného množstva nečistôt. Priechodnosti mimo spevnených ciest pomôže najmä zväčšená svetlá výška 171 mm, o 33 mm viac než má štandardný model, na čom sa podieľajú i vyššie pneumatiky rozmeru 225/50 R17. V prípade zhoršenej priľnavosti povrchu sa dostane ku slovu pripojiteľný pohon zadnej nápravy pomocou spojky Haldex piatej generácie, podporený elektronickou uzávierkou diferenciálov oboch náprav EDL. Automobilka prichystala pre Scout tri motory, zážihový 1,8 TSI s maximálnym výkonom 132 kW (180 k) a vznetový 2,0 TDI v dvoch výkonových stupňoch 110 kW (150 k) a 135 kW (184 k). Slabší vznetový motor spolupracuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, zážihový a silnejší vznetový sa štandartne kombinujú s dvojspojkovou šesťstupňovou prevodovkou DSG. Aj najslabšia verzia dosiahne maximálnu rýchlosť 207 km/h, v prípade tohto automobilu je však isto zaujímavejší údaj o maximálnej hmotnosti prívesu, ktorá v prípade najsilnejšieho motora môže dosiahnuť až 2000 kg. Nový Scout príde do showroomov už po prázdninách.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.