Znovuzrodenie belgickej automobilky Imperia

Súčasné trendy sú neúprosné, ľudia čoraz viac žiadajú od svojho automobilu výnimočnosť a jeho priateľské vzťahy so životným prostredím. Belgičania sa pridali na ich stranu a oprášili zaniknutú automobilku Imperia.
Vydané  Text: 

Do projektu Imperia sa pustili s vervou, dizajnéri a konštuktéri sa chopili práce s veľkými ambíciami. Cieľ bol jasný. Vytvoriť nové vozidlo s charizmou pôvodného modelu a implementovať do jeho vnútornosti najnovšie technológie. Cesta pre vytvorenie kvalitného dizajnu mohla mať viacero rázcestí, podľa výsledku možno súdiť, že vybrali priamy a príťažlivý smer. Keď sa povedalo poriadna výzva, tak to tak musí aj byť. Pod ľúbivým zovňajškom nesmie byť len enviromentálne ladená, šetrná a subtílna motorizácia. Vodič by nemal pocítiť, že čerstvý vzduch za ním ho oberá o zážitok, myšlienka predsa znela inak. Nová Imperia chce priniesť vodičovi také pôžitky pri šoférovaní, aké môže nájsť len v tom najexkluzívnejšom segmente. A ten už dlho ovláda úzka skupina výrobcov, ktorí medzi seba ťažko niekoho pustia… jedine, že je by Imperia bola skutočne špičkovým konkurentom, a o to jej ide. Dostať sa medzi špičku je pre znovuzrodenú automobilku najväčšia a najťažšia úloha. Nebude stačiť verejnosti predstaviť pekne vyzerajúce auto s prísľubom „zelenej“ technológie a výnimočných jazdných vlastností. Imperia bude musieť vyvolať malú revolúciu, priniesť veľký stupeň evolúcie a splniť všetky body projektu, inak na stoličku pri stole so špičkou nemá nárok. Za jeden z kľúčových bodov určilo vedenie spoločnosti dizajn auta, ktorý musí dokonalo dopĺňať tri pozoruhodné požiadavky, ktorých splnenie sa očakáva od vývojového strediska: enviromentálny záujem automobilky, motorizácia na základe hybridnej technológie a nakoniec potešenie zo športovej jazdy. Dizajn sa preto sústredí na reinkarnáciu retro štýlu, ktorý sľubuje emocionálny zážitokuž na pohľad a môže nevedomého oklamať, že ide o veterán. V prvej polovici 20. storočia Imperia predstavovala suveréna, na ktorého spomínajú dnes už iba znalci a lokálpatrioti, pamätajúci prestížny obraz a jej vtedajšiu glorifikáciu. Automobily tejto značky boli totiž používané v spoločnosti slávnych ľudí a znamenali úspech. Podarí sa im to aj dnes? Aj v Belgicku si uvedomujú, že ak dajú novému projektu tri ťažké kritéria, riešenie môže byť stále len jedno. Technický vycibrená motorizácia, návykovo vyladené podvozky a umelecké potešenie z auta… taká má byť Imperia a môže sa jej to podariť, ak sa zbaví príchute, že vyzerá tak trocha ako Wiesmann Text: Samuel Vanko








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.