Brabus Bullit Black Arrow

Motor V12 Biturbo, výkon 730 koní (537 kW), 1320 Nm, zrýchlenie na stovku za 3,9 sekundy, maximálka vyše 360 km/h. To sú miery ďalšieho zo série najrýchlejších sedanov z Bottropu.
Vydané  Text: 

Nemecký úpravca trojcípych hviezd si nedá pokoj. Nepriatelia rýchlych superstrojov ho v poslednom období preklínajú ostošesť, o to aktívnejší je však v príprave stále nových. Ten najnovší má v rodnom liste charakteristiky ako „ultra rýchly“, „ultra výkonný“ a „nápadne nenápadný“. Za nimi stojí dvanásťvalec prepĺňaný dvoma turbami, ktorý museli do motorového priestoru východiskového Mercedesu triedy C osadiť s chirurgickou presnosťou, inak by sa tam asi nevliezol. Samozrejme, vyžiadalo si to množstvo modifikácií karosérie. Pokiaľ ide o samotný agregát, v porovnaní s predošlou aplikáciou v modeli menom Brabus Rocket, vychádzajúcom z Mercedesu CLS, narástol jeho zdvihový objem z 5,5 na 6,3 litra, vďaka kľukovke zabezpečujúcej vyšší zdvih piestov, a tiež po prevŕtaní valcov. Hlavy valcov boli optimalizované pre rýchlejšie prúdenie plynov a dostali tiež vysokovýkonné vačkové hriadele. Výsledkom je maximálny výkon 537 kW (730 k) pri 5100 ot/min. Brutálny krútiaci moment 1320 Nm musel byť v záujme zachovania zdravého rozumu a integrity pohonného reťazca umelo znížený na 1100 Nm. Pohon sa prenáša na zadnú nápravu cez zosilnený päťstupňový automat a diferenciál so 40-percentnou svornosťou z vlastnej produkcie stajne Brabus. Dynamické parametre berú dych adekvátne tým výkonovým. Šprint 0-100 km/h trvá iba 3,9 sekundy, 200 km/h padne za 10,5 sekundy, 300 km/h je na tachometri za šokujúcich 24,5 sekundy. Maximálna rýchlosť, až si niekto reálne trúfne na jej odmeranie, by mala presahovať 360 km/h. Takýto superstroj si zaslúži aj náležitú kamufláž. Lakovaný je v štýle neviditeľného stíhacieho bombardéra typu „stealth“, teda celý do matnej čiernej. Veľa lesku neprodukujú ani špeciálne predné a zadné nástavce pod nárazníkmi, vyrobené z karbónu, O čiernych diskoch kolies s pneumatikami rozmeru 265/30 ZR19 vpredu, resp. 285/30 ZR19 vzadu, ani nehovoriac.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.