Peugeot 4007: Peugeotbishi

Redakcia, 16.10.2007
Pridaním nuly do označenia začal Peugeot označovať modely mimo tradičných modelových radov. Takým je aj SUV model Peugeot 4007, ktorý je dieťaťom dvoch otcov: Peugeot a Mitsubishi.

Pri dnešnom boome SUV si nijaký veľký výrobca nemôže dovoliť nemať v ponuke model tohto typu. Preto príchod takéhoto modelu do programu značiek koncernu PSA Peugeot Citroen bol len otázkou času. Jednak preto, aby klienti koncernových značiek za es-u-véčkami nezutekali k iným značkám, a tiež preto, aby si z rastúcehho trhu odkrojili svoj kus koláča obe značky.

A tak Peugeot obohatil svoju ponuku o Peugeot 4007 a Citroën o C-Crosser na rovnakom základe: Mitsubishi Outlander, ktorý sme už na stránkach nášho časopisu dôkladne predstavili. Je súčasťou stratégie koncernu PSA, že namiesto fúzií uprednostňuje spoluprácu na konkrétnych projektoch s osvedčenými veličinami. Ako pri motoroch s Fordom či BMW, pri miniautomobiloch s Toyotou, pri SUV využil know-how Mitsubishi.

Táto spolupráca urýchlila vývoj vlastného modelu. Francúzi prispôsobili prednú a zadnú časť Outlandera svojmu dizajnu a pod kapotu umiestnili pohonnú jednotku vlastnej konštrukcie, ktorá dodala miešancovi predsa len peugeotovský charakter. Vznetový motor 2.2 HDi s časticovým filtrom sa aj pri jazdách, ktoré sme absolvovali v okolí Paríža, ukázal ako výborný agregát. V 1,7-tonovom SUV potvrdil svoje kvality.

Pripomenieme, že ide o známy, ale zdokonalený radový štvorvalec s priamym vstrekovaním common rail a medzichladičom plniaceho vzduchu, s objemom 2178 cm3. V meste vraj spotrebuje 9,6 l/100 km, mimo mesta 6 litrov. Palubný počítač nám tieto hodnoty počas jazdy priebežne potvrdzoval. Nakoľko trhu SUV vládnu vznetové motory, je predbežne jedinou pohonnou jednotkou. Jeho kvality sme ocenili aj vďaka šťastnej kombinácii s japonskou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou Aisin.V budúcom roku sa má ponuka motorov rozšíriť ešte o zážihový s objemom valcov 2,4 litra.

Ak je niečo charakteristické pre francúzske automobily, tak je to určite komfort pruženia. Tejto charakteristike prispôsobili konštruktéri podvozok. Kvalitu pruženia sme ocenili na v rozmanitých povrchoch ciest. Pohodlie v päťmiestnej kabíne s posuvnou zadnou lavicou, kde je miesto aj na dve prídavné sedačky, netreba osobitne zdôrazňovať. Je samozrejmosťou.

Auto sme vyskúšali na autostráde, ale aj na kľukatých a nezriedka hrboľatých cestičkách priľahlého kraja. Zákusok nám prichystali organizátori vytýčením deväťkilometrovej trasy off-roadového charakteru, kde sme za výdatného dažďa zistili, že tento tereňáčik by asi ocenili chatári, poľovníci či rybári, ktorí za svojím hobby nejazdia vždy po asfaltkách.

Technické údajeMotor2.2 HDiObjem:2178 cm3Výkon:115 kW/156 k pri 4000 ot/minKrútiaci moment380 Nm pri 2000 ot/minKarosériaDĺžka x Šírka x Výška:4635x1805x1670 mmRázvor2670 mmBatožinový priestor510/1686 lJazdné výkonyMaximálna rýchlosť200 km/hZrýchlenie 0-100 km/h9,9 sKombinovaná spotreba7,3 l/100 km