Dieselový vrchol od Opla

Opel sa v tlačových materiáloch vyhýba označeniu downsizing, dvojito prepĺňaný naftový štvorvalec však má byť nástupcom šesťvalca z Vectry.
Vydané  Text: 
Vydolovať z dvojlitrového dieselového motora 143 kW? Opel to zvládol. Inovovaný 2.0 CDTi dostal dve turbodúchadlá, dva chladiče stlačeného vzduchu, vstrekovanie common-rail tretej generácie (s piezoelektrickými vstrekovačmi a možnosťou dodať naftu až osemkrát za jeden cyklus) a systém Opel Clean Tech schopný permanentne optimalizovať spaľovací proces. Výsledkom je vrchol ponuky naftových motorov, ktorý sme si v reáli vyskúšali v portugalskom Lisabone. Zástupcovia Opla sa sami netaja tým, že motor je určený na použitie v nižších otáčkach, a to musíme skutočne potvrdiť. Už od 1 250 je k dispozícii 320 Nm, ktoré na bežné zrýchľovanie stačia, len budete musieť prežiť drsnejší zvuk, ktorý agregát v tomto režime vydáva. Nárast krútiaceho momentu je pomerne plynulý a pri 1 750 máte maximum 400 Nm. Vozidlo vďaka tomu ochotne zrýchľuje až na 130 km/h, kde sa na šestke ručička otáčkomera zastaví na 2 450. Len o kúsok ďalejzačína krútiaci moment ubúdať a elánu pre nemeckú „Autobahn“ (najmä vo verzii s pohonom všetkých kolies) veľa nie je. Pružné reakcie pri ostrejšej jazde zakrútenými serpentínami bez nutnosti podraďovať o niekoľko stupňov nadol alebo príjemne mrmlavý zvuk sú však nákazlivé. Aj preto sme s doteraz surovým autom jazdili aj za viac ako 8 l/100 km. Ustálených diaľničných 130 km/h odčerpáva naftu tempom okolo 6 l/100 km (v prípade predokolky). Verzia so šesťstupňovým manuálom je štandardne dodávaná s dobre fungujúcim stop-štart systémom. Vozidlá s pohonom všetkých kolies bude od jari navyše možné zlepšiť o podvozok označený Supersport pôvodom z OPC: predná náprava so vzperami HiPerStrut (líšia sa oddelenými pätlicami), vŕtané kotúčové brzdy, vzadu diferenciál so zníženou svornosťou a samozrejmosťou sú adaptívne tlmiče. Pohon všetkých kolies svojou vyššou hmotnosťou a väčšími jazdnými odpormi, bohužiaľ, ľahko obmedzuje dynamiku a vrodenú nedotáčavosť Insignie nevylieči. Na rok 2012 sú pre Insigniu prichystané tiež inovované asistenčné systémy ako druhá generácia kamery Opel Eye a radar, ktorý vie merať a s pomocou tempomatu aj udržiavať odstup. Najvýkonnejší diesel je oproti 118 kW verzii drahší o 2 400 €, príplatok za podvozok Supersport zatiaľ nie je známy. Dva krát dva Nový motor pre Insigniu vychádza zo známeho 2.0 CDTi (81, 96 alebo 118 kW). Novinka má sekvenčné dvojité prepĺňanie. V nižších otáčkach je vzduch do valcov tlačený menším turbom (už pri 1 250 ot./min. je k dispozícii 320 Nm), v stredných (1 500 až 2 500 ot./min.) obe spolupracujú a v tých vyšších zaberá len veľké turbo. Od konkurencie nový agregát odlišujú hneď dva chladiče stlačeného vzduchu: ten z menšieho turbodúchadla sa chladí v kvapalinovom chladiči (označený žltou šípkou) a nemusí tak prejsť dlhú cestu do motora, čo by malo zlepšiť reakciu na plyn. Text: Martin Přibyl Foto: archív a autor Technické údaje Opel Insignia BiTurbo Motor 2.0 CDTi BiTurbo Usporiadanie/palivo R4/nafta Prevodovka/počet stupňov M/6 (4 × 4) Zdvihový objem cm31 956 Vŕtanie × zdvih mm83,0 × 90,4 Kompresný pomer 16,5 : 1 Max. výkon kW/k143/195 pri ot./min.4000 Max. krútiaci moment Nm400 pri ot./min.1 750 – 2 500 Zrýchlenie 0 – 100 km/h s230 (228) Max. rýchlosť km/h8,7 (8,9) Priemerná spotreba l/100 km4,9 (5,4) Emisie CO2 g/km129 (144) Cena €33 190 (35 790)








Pokračujte na ďalší príspevok »



Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok

  • Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.

     Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov.  Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.
  • SERVIS

    Inovatívny rad legálnych žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED W5W je dostupný už aj na Slovensku

  • ams OSRAM, svetový líder v oblasti optických riešení, rozšíril rodinu na Slovensku legálnych LED žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED o žiarovku W5W.

     Osvedčenie Ministerstva dopravy SR o vnútroštátnom typovom schválení komponentu je aktuálne udelené pre náhradné LED svetelné zdroje typu: H1-LED, H4-LED, H7-LED, H7-LED (24 V), a novo aj pre W5W-LED.