BMW M5 na Slovensku: poznáme jeho cenu!

BMW radu 5 sa na Slovensku predáva v šestnástich verziách. V septembri k nim pribudla sedemnásta, a zároveň najvýkonnejšia. Brutálna verzia M5 sa predáva od 103 900 eur, a je tak zároveň o 30 000 eur drahšia než najdrahšia „klasická päťka“.
Vydané  Text: 
Oproti predchádzajúcej, štvrtej generácii sedanu/kombi M5 sa môže novinka zdať krotká ako baránok. Atmosférický desaťvalec s objemom piatich litrov, ktorý vydával hromový zvuk a vyvolával zimomriavky nahradil dvoma turbodúchadlami prepĺňaný osemvalec s objemom 4 395 cm3, vybavený priamym vstrekovaním paliva, technológiou Twin Scroll Twin Turbo a variabilným časovaním ventilov Valvetronic. BMW však nenecháva nič na náhodu a svoje posledné dielo vylaďuje takmer k dokonalosti. Výkon stúpol z pôvodných 373 kW (507 k) na skutočne dramatických 412 kW (560 k), krútiaci moment teraz dosahuje vrcholových 680 Nm už od 1 500 ot./min. Zachovaná zostala zároveň vysokootáčková charakteristika motora, výkonová špička je k dispozícii až po prekročení 6 000 ot./min., a pokračuje až k hranici 7 000 otáčok. Šprint z 0 na 100 km/h tak prebehne za 4,4 sekundy, na 200 km/h je sedan za 13 sekúnd, maximálna rýchlosť je stále limitovaná na 250 km/h. S balíkom M Driver’s Package ale BMW svojim zákazníkom umožní nahliadnuť i za túto obligátnu hranicu, „maximálka“ sa v tomto prípade posúva na 305 km/h. Kombinovaná spotreba, dnes tak ostro sledovaný údaj už i v kategórii superšportov, sa podľa výrobcu dá zraziť na diplomatických 9,9 l na 100 km, pri emisiách CO2 na úrovni 232 g/km (plní normu Euro 5). Celkovo tak nové BMW M5 dosiahlo nárast výkonu o 10%, krútiaceho momentu o 30%, pričom priemerný konzum spadol o rovnakú percentuálnu hodnotu. Výrazne tomu však napomáha systém štart-stop a rekuperácia brzdnej energie. Šasi dostalo nastaviteľné tlmiče a stabilizačný systém s režimom M, vyladené riadenie Servotronic, na volante sa zasa dajú nastaviť do pamäte dve rôzne charakteristiky motora, tlmičov, diferenciálu ako i odozvy pedála plynu, posilňovača riadenia, no i napríklad zobrazovaných informácii na head-up displeji (predošlá generácia zvládala iba jedno). O prenos síl sa stále stará zadná náprava spolupracujúca s aktívnym M diferenciálom, schopným distribuovať silu v rozsahu 0 – 100% medzi jednotlivými kolesami. Na opačnom konci je nainštalovaná 7-stupňová dvojspojková prevodovka Drivelogic, ktorá volí vhodný prevod podľa aktuálnej trakcie. Zvláda funkciu Launch control, disponuje asistentom v nízkych rýchlostiach, automaticky aktivuje parkovací režim a radiť si nechá i páčkami pod volantom. Cena je stanovená na **103 900 eur**, čo je tak o 30 000 eur viac než najdrahšia verzia radu 5, model 550i xDrive. Neskôr má pre M5 doraziť aj pohon všetkých štyroch kolies, pre divíziu M to však nebude nijaká novinka, i toto tabu totiž už dávno zbúrali X5 a X6 M. **Vybrané prvky sériovej výbavy BMW M5:** 6 airbagov Aktívne opierky hláv vpredu ABS, DSC, Asistent brzdenia Monitorovanie tlaku v pneumatikách Brzdové kotúče chladené a odvetrávané vpredu a vzadu Asistent rozjazdu do kopca Senzor dažďa s automatickým zapínaním stretávacích svetiel Systém M Drive Systém M Servotronic Štart-stop Alarm s diaľkovým ovládaním Parkovacie senzory Bi-xenónové adaptívne svetlomety Ostrekovače svetlometov Brzdové svetlá s odstupňovanou intenzitou v závislosti od brzdnej energie Tónované sklá vrátane ochrany pred prehrievaním interiéru Nepriame osvetlenie interiéru Automatická 4-zónová klimatizácia Automatické stamovanie vnútorného a vonkajších spätných zrkadiel Head-up displej Predné sedadlá s elektricky nastaviteľnou výškou a sklonom Športové sedadlá vpredu Vyhrievanie sedadiel vpredu Kožené sedadlá (Merino) Hliníkové interiérové lišty Strop BMW Individual (Anthracite) Prah dverí s označením M M kožený volant s páčkami na volante pre ovládanie dvojspojkovej prevodovky Elektricky nastaviteľný volant M zadný spojler Ozdobná predná mriežka dvojľadvinky v čiernom prevedení Dvojitá koncovka výfuku Metalíza 19“ disky kolies s pneu 265/40 R19 + 295/35 R19 **Vybrané príplatkové prvky:** 20-palcové M disky z ľahkej zliatiny – 2 773 € Zadná cúvacia kamera – 424 € Varovanie pri opustení jazdného pruhu – 524 € Varovanie pred vozidlami pri vybočení z jazdného pruhu – 625 € Asistent diaľkových svetiel – 151 € Bočný pohľad prostredníctvom kamier – bez príplatku Nočné videnie – 2 017 € Aktívne sedadlo pre vodiča a spolujazdca – 837 € Bedrová opierka pre vodiča a spolujazdca – 363 € Vyhrievanie zadných sedadiel – 383 € M multifunkčné sedadlá a vpredu – 1 170 € Vyhrievanie volantu – 252 € Klímakomfortné čelné sklo – 282 € Slnečná roletka na zadnom okne, elektrická – 383 € Slnečné roletky – 595 € BMW Individual stmavené sklá vzadu – 353 € Automatické otváranie veka kufra – 565 € Komfortný vstup – 797 € Automatické dovieranie dverí – 645 € Sklopné ťažné zariadenie s elektrickým ovládaním – 1 210 € Strešné okno s elektrickým ovládaním posuvné a výklopné – 1 341 € BMW Individual lampy na čítanie vzadu – 403 € Navigačný systém Professional – 2 531 € TV funkcia – 2 148 € HiFi systém Professional – 968 € Balík výbavy zábava Professional na zadných sedadlách – 2 622 € DVD menič na 6CD – 595 € USB audio rozhranie – 303 € Prístup na internet – 101 € Hlasové ovládanie – 413 € Bluetooth hands-free – 756 €








Pokračujte na ďalší príspevok »



Vyberáme najlepšiu verziu

Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň

  • Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!

     Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX! 
  • Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok

  • Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.

     Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov.  Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.