Chevrolet Orlando: podrobný cenník

Chevrolet zverejnil podrobný cenník očakávanej novinky Orlando. 7-miestne MPV štartuje na cene 15 000 eur, ponúkať bude 4 stupne výbavy, 3 prevodovky a dve motorizácie v troch výkonových stupňoch.
Vydané  Text: 

Prototyp Orlanda sa prvýkrát ukázal už v roku 2008 v Paríži. Sedemmiestna konfigurácia, flexibilita interiéru, nové riešenia, dizajn inšpirujúci sa vozidlami typu crossover a SUV majú technický základ v úspešnom modeli Cruze. Rázvor 2 760 mm nesie 4 652 mm dlhú, 1 836 mm širokú a 1 625 mm vysokú karosériu, o ktorej automobilka tvrdí, že priveje do strohého a konzervatívneho segmentu svieži vietor. Masívnu dvojitú masku chladiča v objatí vertikálnych svetlometov tak podporujú vystúpené lemy blatníkov, no i línia posledného bočného okna ťahajúca sa hore k streche. Zadná časť kryjúca 454 litrov batožinového priestoru (po sklopení dvoch radov sedadiel 1487 l po strechu) dotvára imidž mužného otca rodiny nafúknutým nárazníkom, objemnými svetlami i veľkou lištou v hliníkovom odlesku. Skosené zadné okno potom zapadá ako kocka stavebnice do vykrojeného otvoru nadväzujúceho na elegantne zakomponované strešné nosiče. Bočný profil odhalí 16-, 17-, alebo 18-palcové disky kolies. Interiér sa nesie v znamení športovej legendy Corvette. Duálny kokpit je zalievaný ambientným modrým podsvietením centrálnej konzoly. Za panelom autorádia sa nachádza skrytý odkladací priestor na okuliare, MP3 či iPod, ľahko prístupný vodičovi i spolujazdcovi (viď foto) Hra na schovávačku je dobre rozohraná, okrem tradičných miest sa dajú drobnosti „pozašívať“ i do otvorov v batožinovom priestore, či pod strechu. Zasadací poriadok si Orlando navrhol v štýle kinosály, takže sedadlá v druhom a treťom rade sú posunuté vždy o kúsok vyššie a poskytujú ostatným cestovateľom dobrý rozhľad o situácii. Chevrolet sľubuje priame riadenie so športovým „fílingom“, vpredu je použitá náprava McPherson, vzadu vlečné ramená. Orlando bude poháňať trojica motorov. Štvorvalcový benzínový 1.8 16V s výkonom 104 kW (141 k) pri 6 200 ot./min. a krútiacim momentom 176 Nm (pri 3 800 ot./min.) bude tvoriť základ ponuky, spájať sa bude s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Maximálna rýchlosť dosahuje hodnotu 185 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h prebehne za 11,6 s, pričom kombinovaná spotreba benzínu je 7,3 l/100 km (mesto 9,7, mimomestská prevádzka 5,9 l/100 km). Nad ním sa nachádza naftový motor 2.0 VCDi v dvoch výkonnostných špecifikáciách: 96 kW (131 k), resp. 120 kW (163 k) pri 3 800 otáčkach. Krútiaci moment 315 a 360 Nm (zhodne pri 2 000 ot./min.) bude posielaný na prednú nápravu cez 6-stupňový manuál, priplatiť si bude možné (1 200 €) i za automatiku s rovnakým počtom stupňov. Kombinovaná spotreba nafty je pri oboch verziách udávaná na úrovni 6 l/100km, automat spotrebuje o liter viac. V meste si obaja „cucnú“ 7,9 litra (9,3 l), za jeho hranicami potom 4,9 l/100 km (5,7 l). Maximálna rýchlosť je v prvom prípade 180 km/h (zrýchlenie 0-100 km/h – 10,3 s), silnejší variant zvláda 195 km/h s oboma prevodovkami (zrýchlenie 0-100 km/h – 10,0/11,0 s). Základná cena modelu spaľujúceho benzín je 15 000 eur, naftové srdce (96 kW/131 k) získate už od 17 300 eur. Zaujímavé je, že v druhej najlepšej výbave LT Plus si za silnejší naftový motor priplatíte iba 200 eur. Príchod na slovenský trh je však naplánovaný na marec tohto roka. **Chevrolet Orlando: ceny pre slovenský trh** Motor Výkon kW/k **LS** **LT** **LT Plus** **LTZ** 1.8 16V 104/141 **15 000 €** 16 200 € 16 800 € 17 400 € 2.0 VCDi 96/131 17 300 € 18 500 € 19 100 € – 2.0 VCDi 120/163 – – 19 300 € **19 900 €** **Výber prvkov výbavy stupňa LS:** \- ABS, EBD, ESC (kontrola stability) \- 6 airbagov \- Denné svietenie s funkciou postupného stmievania **-** 7 miest, 3. rad sklopný do podlahy \- 2. rad sedadiel sklopný v pomere 60/40 \- Výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča i spolujazdca \- Výškovo nastaviteľný volant \- Diaľkové ovl. centrálneho zamykania \- El. ovládané a vyhrievané spätné zrkadlá \- El. ovládané predné okná \- Elektrický posilňovač riadenia (hydraulický pre „naftu“) \- Rádio s CD/MP3, vstupom AUX (4 repro) \- Tónované sklá \- Výduchy vetrania pre zadné sedadlá \- Alarm **Výber prvkov výbavy stupňa LT** (navyše k LS)**:** \- Predné svetlomety do hmly **-** El. ovládané všetky okná \- Palubný počítač \- Výškovo a osovo nastaviteľný volant \- Ovládanie rádia na volante \- Kožený volant a hlavica radiacej páky \- Lakťová opierka vodiča \- Klimatizácia \- Zadné parkovacie senzory **Prvky výbavy stupňa LT Plus** (navyše k LT)**:** \- Automatická klimatizácia \- Autorádio s 6 reproduktormi \- Port pre pripojenie MP3, USB alebo iPod \- 16″ disky kolies z ľahkých zliatin **Výber prvkov výbavy stupňa LTZ** (navyše k LT Plus)**:** **-** Dažďový senzor \- Tempomat \- El. sklápanie spätných zrkadiel \- Vnútorné spätné zrkadlo s automatickým tmavnutím \- Chrómové lemovanie okien \- Sieť do batožinového priestoru \- 17″ disky kolies z ľahkých zliatin








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.