Merecedes GLK Freeside

Redakcia, 05.01.2008
Všetci netrpezlivo očakávajú kompaktné SUV od Mercedesu, ktorého svetová premiéra sa mala uskutočniť v Detroite. No automobilka sa rozhodla podráždiť naše zmysly len štúdiou GLK Freeside.

Je však nad slnko jasnejšie, že koncept nemá od sériovej verzie ďaleko, na ktorú však počkáme do jesene. Okrem takmer definitívnej podoby dizajnu je v aute naložená aj kompletná technika nového modelu. Podvozok dostal systém aktívneho pruženia AGILITY CONTROL, čo by malo zabezopečiť optimálnu trakciu a komfort za každých okoloností. O pohon sa stará čistý diesel BLUETEC s objemom 2,2 litra s výkonom 125 kW (170 k), ktorý je spriahnutý s automatickou prevodovkou 7G-TRONIC a systémom pohonu všetkých kolies 4MATIC. Jeho základné nastavenie je 45:55 v prospech zadnej nápravy. Špecialitou je viacdisková centrálna spojka a kváziredukcia prevodovky. Tá sa zapína stlačením gombíka “G”, ktorý aktivuje špeciálny režim prevodovky a prispôsobí ESP pre jazdu v teréne. Koncept tiež dostal inteligentné svetlomety, informačno-zábavný systém COMAND APS a trojzónovú klimatizáciu.