Land Rover LRX

Redakcia, 20.12.2007
Land Rover zverejnil detaily konceptu LRX, ktorý sa ukáže verejnosti na autosalóne v Detroite v januári 2008.

Trojdverová štúdia má potvrdiť moderné smerovanie značky pri zachovávaní jej klasických hodnôt. Výrobca ho opisuje ako cross-coupé, rozmerovo je pod aktuálne najmenším Freelanderom. Atakuje však cieľovú skupinu prémiových modelov, čomu zodpovedá hlavne luxusný high-tech interiér s viacerými dotykovými LCD obrazovkami. Výrobca predpokladá, že domovom tohto modelu bude hlavne cesta, preto zdôrazňuje agilitu a kompaktnosť auta. Auto by malo mať veľmi dobrú stabilitu, kolesá boli zámerne vytlačené až do rohov karosérie. Pohon 4x4 je však samozrejmosťou, takže potenciálny zákazník nepríde o žiadnu z terénnych schopností typických pre značku Land Rover vrátane systémov Terrain Response či Hill Descent Control. O nízku spotrebu a emisie 2 sa okrem kompaktných rozmerov a dobrej aerodynamiky pričinil aj aktívny manažment motora, ktorý výrobca predstavil v štúdii Land_e. Auto však prináša veľmi zaujímavú hybridnú koncepciu. Jej srdcom je dvojlitrový turbodiesel prispôsobený na spaľovanie bionafty. Zadná náprava má však k dispozícii samostatný prídavný elektrický pohon, ktorý dokáže pomôcť aj v teréne. Naftový aj elektrický agregát dokážu pracovať spolu, čím sa zvyšuje ponúkaný výkon. Elektrická energia sa uchováva v samostatných lítium-iónových batériach, ktoré sa dobíjajú rekuperáciou energie pri brzdení.