Technické údaje Ford Ecosport 1.5 TDCI AWD ST Line
Tatra JK 2500 pochádza z roku 1954 a je dielom automobilového a leteckého konštruktéra Júliusa Kubinského. Práve jeho iniciály JK sa stali základom názvu protypu, spoločne s číslom 2500 reprezentujúcim počet kubických centimetrov zdvihového objemu motora.
Tatra JK 2500 bola krásavicou, ktorá sa nikdy nedočkala skutočnej sériovej výroby. Zatiaľ, čo niektorí hovoria a píšu o štúdii, v skutočnosti to bol hotový funkčný prototyp – dnes by sme ho nazvali koncept.
3D vizualizácia Tatry JK 2500 z roku 1954
Zrejme najštýlovejšia a najkrajšia tatrovka všetkých čias nemala tú typickú prúdnicovú karosériu, ktorá je pre túto značku typická, v tomto prípade hovoríme o väčšom kupé. Pod prednou kapotou pracoval radový šesťvalec značky Alfa Romeo S6 s rozvodom 2xOHC s výkonom 66 kW (88 koní), rovnako od Alfy bola aj prevodovka. Kuriozitou je, že neskôr sa konštruktérovi podarilo zadarmo získať motor z Tatry 603, ktorý bol pre vozidlo plánovaný pôvodne. Tento motor bol predtým používaný v nákladiaku a mal slabší výkon ako ten od Alfa Romeo, konkrétne 74 konských síl. Aj tento motor sa potom vymenil za iný, tiež od Tatry. V8 s výkonom 103 kW (120 koní) umožnila, aby športiak jazdil rýchlosťou 200 km/h.
Konštruktér Július Kubinský vo svojej Tatre, ktorú jazdil až 13 rokov.
Karoséria bola vyrobená ručne z plechu a zaujímavosťou je, že palivové nádrže boli dve: každá s objemom 30 litrov, uložené boli v zadnej časti. Pohon zadných kolies zreteľne hovoril o tom, že s vozidlom neradno jazdiť neopatrne, pretože s hmotnosťou 1160 kilogramov bol pomer výkonu na jeden kilogram hmotnosti vozidla veľmi priaznivý.
Tatra JK 2500 nepochybne patrí medzi najkrajšie športové automobily vôbec a je obrovskou škodou, že sa nikdy nedostal do naozajstnej výroby. Sám konštruktér ho však jazdil celých 13 rokov, čím dokázal, že jeho práca bola kvalitná. Potom svoje vozidlo predal a vraj sa toto vozidlo dodnes niekde nachádza. Kto ho vlastní a kde garážuje, to nám známe nie je. Cena športového kupé sa v 50. rokoch odhadovala na dva milióny korún.
3D vizualizácia Tatry JK 2500 z roku 1954
Značka | Ford |
Model | Ecosport |
Typ | AWD ST Line |
Rok výroby/modelový ročník | 2019 |
Dĺžka | 4096 mm |
Šírka | 2057 mm |
Výška | 1713 mm |
Rázvor | 2519 mm |
Prevádzková hmotnosť | 1559 kg |
Užitočné zaťaženie | 336 1895 kg |
Objem batožinového priestoru (min.) | 356 dm3 |
Objem batožinového priestoru (max.) | 1238 dm3 |
Max. výkon | 125 92 kW |
Max. výkon pri | 3600 ot./min |
Max. krútiaci moment | 300 Nm |
Max. krútiaci moment pri | 1750-2000 ot./min |
Max. rýchlosť | 181 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 10,9 s |
Palivo | nafta |
Objem valcov | 1499 cm3 |
Usporiadanie valcov | 50 |
Počet valcov | 4 |
Poháňaná náprava | 4×4 |
Typ prevodovky | manuálna |
Počet prevodových stupňov | 6 |
Kombinovaná spotreba | 7 l/100 km |
Emisie CO2 | 119 g/km |
Cena | 28390+ |