Technické údaje Ford Ecosport 1.5 TDCI AWD ST Line


Tatra JK 2500 pochádza z roku 1954 a je dielom automobilového a leteckého konštruktéra Júliusa Kubinského. Práve jeho iniciály JK sa stali základom názvu protypu, spoločne s číslom 2500 reprezentujúcim počet kubických centimetrov zdvihového objemu motora.

Tatra JK 2500 bola krásavicou, ktorá sa nikdy nedočkala skutočnej sériovej výroby. Zatiaľ, čo niektorí hovoria a píšu o štúdii, v skutočnosti to bol hotový funkčný prototyp – dnes by sme ho nazvali koncept.

3D vizualizácia Tatry JK 2500 z roku 1954

Inzercia

Advertisement

Inzercia

Zrejme najštýlovejšia a najkrajšia tatrovka všetkých čias nemala tú typickú prúdnicovú karosériu, ktorá je pre túto značku typická, v tomto prípade hovoríme o väčšom kupé. Pod prednou kapotou pracoval radový šesťvalec značky Alfa Romeo S6 s rozvodom 2xOHC s výkonom 66 kW (88 koní), rovnako od Alfy bola aj prevodovka. Kuriozitou je, že neskôr sa konštruktérovi podarilo zadarmo získať motor z Tatry 603, ktorý bol pre vozidlo plánovaný pôvodne. Tento motor bol predtým používaný v nákladiaku a mal slabší výkon ako ten od Alfa Romeo, konkrétne 74 konských síl. Aj tento motor sa potom vymenil za iný, tiež od Tatry. V8 s výkonom 103 kW (120 koní) umožnila, aby športiak jazdil rýchlosťou 200 km/h.

Konštruktér Július Kubinský vo svojej Tatre, ktorú jazdil až 13 rokov.

Karoséria bola vyrobená ručne z plechu a zaujímavosťou je, že palivové nádrže boli dve: každá s objemom 30 litrov, uložené boli v zadnej časti. Pohon zadných kolies zreteľne hovoril o tom, že s vozidlom neradno jazdiť neopatrne, pretože s hmotnosťou 1160 kilogramov bol pomer výkonu na jeden kilogram hmotnosti vozidla veľmi priaznivý.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Tatra JK 2500 nepochybne patrí medzi najkrajšie športové automobily vôbec a je obrovskou škodou, že sa nikdy nedostal do naozajstnej výroby. Sám konštruktér ho však jazdil celých 13 rokov, čím dokázal, že jeho práca bola kvalitná. Potom svoje vozidlo predal a vraj sa toto vozidlo dodnes niekde nachádza. Kto ho vlastní a kde garážuje, to nám známe nie je. Cena športového kupé sa v 50. rokoch odhadovala na dva milióny korún.

3D vizualizácia Tatry JK 2500 z roku 1954

Inzercia

Inzercia

ZnačkaFord
ModelEcosport
TypAWD ST Line
Rok výroby/modelový ročník2019
Dĺžka4096 mm
Šírka2057 mm
Výška1713 mm
Rázvor2519 mm
Prevádzková hmotnosť1559 kg
Užitočné zaťaženie336 1895 kg
Objem batožinového priestoru (min.)356 dm3
Objem batožinového priestoru (max.) 1238 dm3
Max. výkon125 92 kW
Max. výkon pri3600 ot./min
Max. krútiaci moment300 Nm
Max. krútiaci moment pri1750-2000 ot./min
Max. rýchlosť181 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h10,9 s
Palivonafta
Objem valcov 1499 cm3
Usporiadanie valcov50
Počet valcov4
Poháňaná náprava4×4
Typ prevodovkymanuálna
Počet prevodových stupňov6
Kombinovaná spotreba7 l/100 km
Emisie CO2119 g/km
Cena28390+

Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.