Nová Škoda Karoq: naživo vyzerá skvele a prekvapuje technikou

ERIK STRÍŽ, 19.05.2017
Zabojuje o pozíciu najkrajšej škodovky súčasnosti a o jeho trhovom úspechu sa prakticky ani nedá pochybovať. Nová Škoda Karoq prekvapivo nie je iba zmenšenou kópiu veľkého SUV Kodiaq, ide si vlastnou cestou a má vysoké ambície.

Na novú škodovku sa čakalo pomerne dlho a ešte koncom minulého týždňa sme vás informovali o tom, že automobilka postupne odhaľuje detaily interiéru a svetlometov. Odvčera je Karoq vecou verejnou, poznáme jeho finálny dizajn, interiér a aj techniku, ktorú ponúkne v príplatkovej výbave.

Ale pekne poporiadku. Škoda Karoq nevybočuje z dizajnového manuálu značky a ani koncernu Volkswagen. Predstavuje modernú interpretáciu hranatosti a ostrých detailov. Nemožno ho označiť za zmenšeninu Kodiaqa, čo v konečnom dôsledku hodnotíme iba pozitívne. Štvoroká predná časť nie je tak nápadná a kontroverzná, ako je tomu v prípade aktuálnej Octavie a v porovnaní s Kodiaqom je vyváženejšia a vyladenejšia.

Zdroj: ŠKODA KAROQ - Trailer (youtube.com)

Nemožno nespomenúť skvelý nájazdový uhol a detail, akým je mierne zdvihnutý nos v porovnaní so zvyškom podvozka. Je to praktický dôkaz toho, že Škoda mieni týmto SUV-čkom osloviť aj zákazníkov, ktorí skutočne jazdia terénom. Svetlá výška je 183 milimetrov a jeho celkové rozmery sú optimálnych 4382×1841×1605 mm. To znamená, že Karoq je väčší ako jeho predchodca Yeti, zároveň však výrazne menší ako Kodiaq. V kategórii stredne veľkých SUV sa určite nestratí.

Motorizácie EU 6 (všetky s turbom):

1.0 TSI (85 kW/115 koní, 175 Nm) 1.5 TSI Evo (110 kW/150 koní, 250 Nm) 1.6 TDI (85 kW/115 koní, 250 Nm) 2.0 TDI (110 kW/150 koní, 340 Nm) 2.0 TDI (140 kW/190 koní, 400 Nm) Pohony:

predný pohon pri 1.0 TSI a 1.6 TDI 4x4 pre 1.5 TSI Evo a 2.0 TDI jazdné režimy Normal, Sport, Eco, Individual a Snow (4x4) Prevodovky:

6-stupňový manuál 7-stupňový automat DSG INTERIÉR A TECHNIKA

V interiéri dominuje klasický český dizajn, novinkou v škodováckom portfóliu je virtuálny kokpit, ktorý poznáme z vozidiel značiek Audi a Volkswagen. Pre potreby Karoqu je vzhľad virtuálnych ciferníkov upravený tak, aby nadväzoval na analógové ukazovatele typické pre túto značku. Rovnako ako v iných koncernových virtuálnych kokpitoch aj tento v základnom nastavení zobrazuje rýchlosť, otáčky motora a mapu.

Zdroj: 2018 Skoda Karoq - Interior (Skoda Yeti Successor) (youtube.com)

SUV bude v doplnkovej výbave obsahovať aj funkcie Park Assist, Lane Assist a Traffic Jam Assist, ďalej detekciu objektov v slepom uhle, Front Assist s aktívnou ochranou chodcov a funkciu Emergency Assist. Nemožno tiež obísť funkčné tlačidlo Emergency Call, ktorý sa stane súčasťou štandardnej výbavy už v roku 2018. Prví zákazníci v druhej polovici 2017 sa teda k tejto vymoženosti dostanú iba za doplatok.

9,2-palcový dotykový displej na stredovej konzole je rozhraním systémov Columbus a Amundsen, vie spolupracovať aj s platformami Apple Car, Android Auto, MirrorLink a Google Maps, vytvoriť Wi-Fi hotspot a pre prístup k internetu využíva príplatkovú vstavanú LTE SIM kartu.

Škoda Karoq bude ďalej ponúkať full LED svetlomety, postavený bude na 16- alebo 17-palcových kolesách a vďaka zadným sedadlám VarioFlex s posuvným mechanizmom umožní zväčšenie batožinového priestoru zo 479 na 588 litrov, prípadne po ich sklopení až na 1810 litrov. Interiér je 5-miestny a obsahuje aj známe Simply Clever riešenia.

Škoda Kodiaq bude v predaji ešte v priebehu druhej polovice tohto roka. Jediné, čo nepoznáme, sú ceny. Keďže by mal Karoq konkurovať napríklad aj takému Seatu Ateca, očakávame, že by cena za základ nemala výraznejšie prestreliť jej cenové úrovne.