BMW 5 od AC Schnitzer

Nemecký špecialista AC Schnitzer pripravil pre najnovšie BMW 5 optické pakety a technologické upgrady.
Vydané  Text: 

AC Schnitzer sídliaci v nemeckom Aachene vyvinul kompletný balík úprav výkonu, podvozku i optickej individualizácie pre BMW 530d (model F10). Motorizácie 520d, 525d a 535d sú vo fáze intenzívneho vývoja. Dielňa ponúka len veľmi mierne a základných detailov sa týkajúce úpravy. Nijaký uletený dizajn, žiadne prehnané krídla ani bombastické výkonové parametre. Tuning pre bežného zákazníka BMW pýtajúceho si odlišný prístup, nie však radikálnu premenu bavorskej kvality s modro-bielou vrtuľou. Ako prvý si vzali na mušku výkon naftového šesťvalcového motora. Namiesto štandardných 245 k (179 kW) je k dispozícii 286 tátošov (209 kW). Akusticky sa snaží zaujať športový tlmič výfuku s dvomi chrómovanými koncovkami v rohoch nárazníka. Okrem lepšieho zážitku pre uši dokážu vyvolať i priamejšie reakcie motora a jeho charakteristiky. K dispozícii sú ale taktiež koncovky Racing, no netreba zabúdať, že spod prednej časti bude stále rezonovať nafta a nie bublajúci benzín. Podvozok je vyladený kitom pružín AC Schnitzer znižujúcich svetlú výšku o 25 mm a prinášajúcich športovejší tón. Úpravca tvrdí, že i napriek tomu nemajú negatívny prínos na očakávanú mieru komfortu. Brzdový systém prezbrojil na 8 piestikové strmene a perforované (ventilované) kotúče s rozmerom 374 x 36 mm. V ponuke je veľké množstvo rôznych kombinácii diskov kolies v dvoch základných rozmeroch – 19 a 20 palcov. Dvojfarebný Type IV sa dá objednať napríklad s pneumatikami 245/40 R 19 na oboch nápravách, ale i 245/35 R 20 vpredu a 285/30 R 20 vzadu. Vrcholom ponuky sú potom ľahké kované zliatinové disky Type V s rovnakým rozmerom pneu. Individualizácia exteriéru zahŕňa nový predný spojler s úzkym chrómovaným úsekom pletiva a štruktúrovanými bočnými panelmi s hmlovými svetlami. Prahové nástavce boli vymenené za odvážnejšie, nad zadným oknom pribudlo nenápadné „krídelko“, na veko kufra sa dostala odtrhová hrana a dole sa usídlil difúzor a nástavec so spomínanými dvojitými koncovkami. Posledným detailom je „prepísané označenie“ BMW 530d na AC Schnitzer ACSS 3.0 d. V interiéri zaujme športový volant Evo s možnosťou vloženia karbónu v prevedení Black exclusiv. Výplne palubnej dosky, stredového tunelu i obkladov dverí môže zdobiť taktiež karbón. Celkový dojem inakosti dotvoria koberčeky AC Schnitzer, „hlava“ pre ovládač i-Drive, pedále a opierka ľavej nohy vytvorené z lesklého hliníka.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.