Porsche Panamera Turbo Exclusive

Už i zákazníci túžiaci po Panamere môžu dostať originálny set doplnkov a výkonových balíčkov od Porsche Exclusive.
Vydané  Text: 

Porsche ponúka rovnaké „služby“ i pre ostatné modelové rady. Panamera ako štvordverový sedan-hatchback so zakódovaným odkazom na juhoamerické preteky Carrera-Panamericana (z ktorých bolo „prevzaté“ i pomenovanie Carrera pre rad 911) nie je výnimkou. Továrenské úpravy Porsche Powerkit, Tequipment a Sport Design Package dostupné pre tých, ktorí si potrpia na individuálnosť ale i originalitu, dostala (zatiaľ) najvýkonnejšia verzia Turbo s prepĺňaným osemvalcom 4,8 l usporiadaným do V. Ako už naznačuje anglický termín, Powerkit je o úprave výkonu, no aj o spôsobe dávkovania. Dýchanie pracuje s úplne novými turbodúchadlami s titánovo-hliníkovými lopatkami turbín. Preprogramovaný bol i manažment motora, čo v celkovej súvislosti dáva oveľa spontánnejšiu odozvu na stlačenie akcelerátora. Výkon bol maximalizovaný o 40 k (29 kW) na celkovú hodnotu 540 koní (396 kW) a krútiaci moment dosiahol výborných 750 Nm. V overboost režime zahrnutom v Sport Chrono Package je dokonca schopný vyvinúť až rovných 800 Nm. V móde Sport Plus tak Panamera zrýchľuje z 0 na 100 km/h do 3,9 sekúnd, čo predstavuje zlepšenie o 0,1 s oproti sériovej verzii, maximálna rýchlosť 305 km/h stúpla o zanedbateľné 2 km/h. Oproti 500 koňovému základu (368 kW) sa podarilo udržať kombinovanú spotrebu (testovací cyklus NEDC) na úrovni 11,5 l/100 km. Balíček je prístupný od septembra tohto roku (Tequipment od novembra) za približne 16 700 eur vrátane dane (19 %). Ďalšou možnosťou odlíšenia je Sport Design Package, zahŕňajúci optické osvieženie masívnej karosérie. Unikátne farby, nové mriežky v prednom nárazníku v matnej čiernej, rozšírené vstupy vzduchu, samostatné bočné nástavce a vo farbe karosérie lakovaná ochrana zadného nárazníka i difúzora bude (aj pre Panameru S) pod hlavičkou Porsche Exclusive alebo Tequipment v katalógu od októbra 2010 za 4 590 eur a na požiadanie je v ponuke i samostatné dodanie bočných doplnkov za 970 €. Posledným doplnkom na prekvapenie nezahrnutým do Design balíčka sú 20 palcové športové kolesá. Multi-lúčové 9,5 palca široké zliatinové disky na prednej náprave a 11,5 palcové na zadnej sú lakované v matnej striebornej, čiernej alebo akejkoľvek inej farbe použitej na karosériu. Cena sa dostala na 1 590 eur vrátane 19-percentnej dane.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.