Fotogaléria:Peugeot povolal agenta 008

Slovenský automobilový trh obohatila nová generácia Kia Rio. Prinášame je komplatnú charakteristiku aj cenník.


Kia Rio je v porovnaní s predchodkyňou o 15 mm dlhšia, pri prakticky nezmenenej výške. Nová generácia je však o 5 mm nižšia, takže pôsobí doslova športovo. Rázvor osí kolies narástol o 10 mm. Naoko je to nízka hodnota, no priestor vnútri ovplyvnila dosť výrazne. Objem batožinového priestoru 325 litrov je v rámci kategórie špička, a po prvom stretnutí to môžeme aj potvrdiť. Kufor pôsobí dospelo, v porovnaní s predchodcom je to o 37 litrov viac.

Miesta vpredu je viac ako dostatok. Vzadu je dostatok priestoru pre dve dospelé osoby priemerného vzrastu. Priestor pre nohy činí 1 120 mm vpredu a 770 mm vzadu, šírka v oblasti ramien je takmer rovnaká vpredu aj vzadu.

**Minimalizmus nastupuje**

Mimoriadne vydarený je volant. Má akurátny tvar a aj jeho dizajn je vskutku podarený. Palubná doska je prehľadná, prístroje sú veľmi podobné tým, ktoré má [aktuálne](https://www.inclick.sk/returns/redirect.php?goto=4408&pr=0.1&w_id=2612&tstamp=1487865555&pid=540&cd=9bcd3904ab18c73a913b4620a2836d63&f=1) Rio. Interiér má menej ovládačov, tlačidlá autorádia už nahľadajte. Audiosústavu budete ovládať buď cez volant, alebo prostredníctvom dotykovej obrazovky ak si objednáte vyššiu úroveň vybavenia. Základné vybavenie však má klasické autorádio.

Nechýbajú mu ani štýlové detaily, ako napríklad vysunuté ovládače klimatizácie. Pritom výrobca dáva priestor aj moderným dotykovým ovládačom multimediálneho systému. V rámci vybavenia nebudú chýbať ani veľký dotykový displej s uhlopriečkou 5 palcov, ktorý spolupracuje so smartfónmi prostredníctvom systému Android Auto, alebo Apple Carplay. Ak sa však rozhodnete nespoliehať sa iba na svoj smartfón k dispozícii bude aj systém Connected Services, ktorý automobilka vyvinula v spolupráci so spoločnosťou TomTom. Podmienkou tejto služby je príplatok za navigačný systém. [Vodič](https://www.inclick.sk/returns/redirect.php?goto=4244&pr=0.1&w_id=106&tstamp=1487865555&pid=540&cd=231b174c43558b0e1ec043db3ac88d78&f=1) tak môže rátať s navigáciou, ktorá má k dispozícii aktuálne informácie a zároveň vodiča informuje o dopravných obmedzeniach, stacionárnych kamerách a umožňuje aj zadávanie cieľov prostredníctvom hľadania v bodoch záujmu.

**Praktické detaily a asistenti**

Interiér je mimoriadne praktický. Vo dverách si odložíte 1,5 litrovú fľašu, pred prevodovou pákou nájdete priestor pre dve pollitrové fľaše. Nechýba ani množstvo drobných uzatvárateľných priestorov pre kľúče, či mince. Stredová konzola s ovládačmi je natočená smerom k vodičovi.

Do zoznamu jazdných asistentov pribudol predkolízny systém AEB (Autonomous Emegency Braking) s autonómnym brzdením pred prekážkou, ktorý má aj funkciu rozpoznávania chodcov. V triede malých autombilov sa jedná o novinku, ktorú zatiaľ nik iný neponúka. Do akej rýchlosti je systém aktívny výrobca neuviedol. Druhým systémom je udržiavanie jazdného pruhu (LDWS Lane Departure Warning System) a výstraha pred jeho neželaným opustením.

Inzercia

Inzercia

**Bezpečnosť a motory**

Čo sa pasívnej bezpečnosti týka, Rio má sériovo 6 airbagov a stabilizačný systém ESP. Šance na prežitie zvyšuje aj využitie vysokopevnostnej ocele, ktorá tvorí až 51 percent materiálu. Výhodou tejto ocele je aj úspora hmotnosti.

Pod kapotou bude 6 motorov. Štyri z nich sú benzínové a dva naftové. Novinkou je najmä trojvalcový benzínový turbomotor s dvoma stupňami maximálneho výkonu. Slabší z nich ponúkne 74 kW/100 koní a max 172 Nm krútiaceho momentu, silnejší ponúka 88 kW/120 koní a rovnaký maximálny krútiaci moment 172 Nm pri rovnakých otáčkach.

Ak ste na trojvalce alergický Kia ponechala v ponuke aj známe atmosférické motory s objemom 1,25 respektíve 1,4 litra s maximálnym výkonom 62 kW/82 koní respektíve 73,6 kW/100 koní, no s výrazne nižším maximálnym krútiacim momentom 122 respektíve 132 Nm. Tento motor sme si vyskúšali aj na krátkej testovacej trase a môžeme konštatovať, že je veľmi príjemný a pri zaťažení dvoma osobami sa na nedostatok dynamiky sťažovať nebudete. Podrobne ho preveríme až v teste.

Fanúšikovia nafty si môžu vybrať jeden motor 1,4 CRDi, ktorý sa vydáva v dvoch výkonových variantoch. Slabší poskytne 52 kW/70 koní, silnejší variant má maximálny výkon na úrovni 66 kW/90 koní.

Základná cena verzie Kia Rio 9 990 eur, verzia ktorú sme si vyskúšali Kia Rio 1,4 MPI Platinum 6MT stojí v základnom vybavení 13 400 eur, za príplatok bola vybavená metalízou 390 eur a koženým čalúnením, vyhrievaním sedadiel a volantu 14 390 eur. A to už nie málo.

Pokračujte na ďalší príspevok »