Fotogaléria:VW Golf Autom roka 2013 na Slovensku
Nestáva sa často, že na svet príde pekné a zároveň praktické auto. Podarí sa Insignii ovládnuť kategóriu strednej triedy?
Širokú motoristickú verejnosť zaujali prvé snímky praktickej Insignie a mnohí ju okamžite korunovali za najkrajšie auto strednej triedy. Na to, či sa tento náhly entuziazmus akosi prejaví aj v štatistike o počte predaných kusov, si však budeme musieť ešte nejakú chvíľu počkať.
Predná časť je totožná s klasickou Insigniou, preto sa dnes budeme podrobnejšie venovať hlavne zadným partiám. Tie sú prinajmenšom zaujímavé. Dynamiku exteriéru podtrhuje chrómová lišta, ktorá sa vzadu priamo napája na zadné svetlomety. Tu vidieť značnú inšpiráciu konceptom Monza, od ktorého Opel odvíja súčasný vzhľad nových modelov.
Medzigeneračne zhodila Insignia približne 200 kilogramov, čo sa rozhodne prejaví na dynamike jazdy a v zákrutách. Na dĺžku poskytne až 4 986 mm, pričom hodnota rázvoru sa zväčšila až o 92 milimetrov. Keď to zlúčime s kratším zadným previsom (-30 mm), tak vo výsledku dostaneme nielen krajšie proporcie, ale aj lepšie jazdné vlastnosti.
Dôležitým aspektom každého „kombíka“ je aj veľkosť batožinového priestoru, ktorý má po novom 520 litrov. Táto hodnota síce nikoho neohromí, ale v porovnaní s predchádzajúcou generáciou zaznamenala Insignia nárast až o 110 litrov. Zadné sedadlá sa budú dať sklápať v pomere 40:20:40 a po ich sklopení dostaneme až 1640 litrov.
Na presnú ponuku motorov si budeme musieť počkať. Predpokladáme však, že sa pod kapotou objaví benzínová novinka 1,5 Turbo (121 kW) a 2,0 Turbo. Priaznivcom nafty poslúži štvorvalec 1,6 CDTI. Šepká sa pritom aj o šiestich valcoch s výkonom cez 230 kW, no výskyt šesťvalca na našom trhu je otázny.