Chevrolet Camaro ZL1 - Na Nürburgringu prekonalo aj Pagani Zondu F

Peter Orosz, 08.11.2016
Problémy s ovládateľnosťou muscle caru v zákrutách sú minulosťou.

Americké športové autá boli Európanmi stále tak trochu zatracované. Terčom posmeškov sa stala ich zlá ovládateľnosť v zákrutách. Nové Camaro však tento mýtus vyvrátilo na Nürburgringu, kde sa jazdcovi podarilo prejsť celé kolo za 7 minút a 29 sekúnd.

Chevrolet Camaro vo verzii ZL1 tak obsadilo 30. priečku a v čase predbehlo aj automobily ako Mercedes-Benz SLS AMG GT, Porsche 911 GT3 RS či Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio. Nové Camaro je v porovnaní s predchodcom o viac ako 11 sekúnd rýchlejšie. Ako je to možné?

Veľkú zásluhu na tom má preplňovaný osemvalec s kompresorom o objeme 6,2 litra, výkonom 650 koní a krútiacim momentom 881 Nm, ktorý je prenášaný na zadnú nápravu. V tomu pomáha 10-stupňová automatická prevodovka s voličom stupňov pod volantom a vyspelý diferenciál. Stabilitu v zákrutách zabezpečujú magnetoelektrické tlmiče a špeciálne pneumatiky Goodyear Eagle F1 Supercar 3.