Chevrolet Cruze hatchback

Chevrolet ukáže na autosalóne v Paríži novú podobu svojho populárneho modelu Cruze – verziu hatchback.
Vydané  Text: 

Sedan Cruze sa predáva v 70 krajinách sveta a zákazníci ho prijali veľmi pozitívne od samého začiatku. Vyrobených bolo už viac ako 90 000 kusov, čím Cruze zosadil v hierarchii Chevroletu z trónu i úspešné Aveo. Model sa predáva i na takých trhoch ako je Rusko, India či Južná Afrika. Jeho elegantná karoséria však nedokázala uspokojiť všetky nároky týkajúce sa prepravných kapacít. Cez pomerne obmedzený otvor kufra sa predsalen nedá naložiť stôl, malá chladnička, ani pračka. Hatchbacky to majú oveľa jednoduchšie a Európa je na nich zvyknutá. Cruze sa preto prichádza ukázať vo svojej novej úlohe – ako praktický 5-dverový hatchback. Splývajúca línia strechy, dlhý, no pomerne ostro skosený zadný stĺpik, výrazné svetlomety vzadu s dominantnými kruhmi a vykrojený nárazník dodávajú už známej prednej časti s dvojitou maskou chladiča nový charakter. Karoséria bude využívať rovnakú štruktúru BFI, zaručujúcu vysokú pevnosť i stabilitu na cestách ako pôvodný sedan. Ostro sledovaný batožinový priestor má byť blízko hranici 400 litrov, pomáhať mu budú zadné sedadlá delené v pomere 60/40. Taktiež úspešný 5-hviezdičkový výsledok v crashtestoch EuroNCAP by nová zadná časť nemala nijako ovplyvniť. Bližšie podrobnosti týkajúce sa nového prírastku medzi lákavým koláčom kompaktných hatchbackov (4,8 mil. kusov „kompaktov“, z toho 60 % hatchbackov) zatiaľ automobilka nezverejnila. Vieme len toľko, že do predaja sa dostane v polovici roka 2011 a ceny budú známe až tesne pred jeho príchodom.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.