Nové BMW 5 vo veľkej fotogalérii

Peter Orosz, 17.10.2016
BMW 5 sa chce tradične stať najlepším autom v segmente.

Dočkali sme sa! BMW zverejnilo, spoločne s technickými informáciami, prvé fotografie najočakávanejšej novinky tejto jesene. BMW 5 posúva hranice a chce byť najlepším autom v segmente.

Novinka pôsobí elegantne, nezaprie však svoj dynamický charakter. Priestor pre posádku je posunutý dozadu, čo môže evokovať vzhľad kupé. Charakteristická je tiež dlhá kapota v kontraste s krátkymi prevismi. Predná maska zaujme svetlometmi, ktoré už v základe ponúkajú Full LED technológiu, priplatiť si však budete musieť za adaptívne svetlomety. Odkaz LED nájdeme aj vzadu. V závislosti od výbavy a motorizácie, môžu mať koncovky výfuku tvar obdĺžnika, lichobežníka či kruhu. Nebude chýbať široká škála farebných odtieňov či diskov kolies.

Zaznamenali sme aj medzigeneračný nárast rozmerov. Na dĺžku poskytne 4 935 mm, na šírku 1 868 mm a na výšku 1 466 mm. Obdivuhodný je aj rozchod kolies (2 975 mm), vďaka ktorému je v interiéri viac priestoru pre posádku.

Interiér nesie charakteristické línie BMW, na ktoré sme už zvyknutí. Palubnej doske dominuje displej infotaimentu s uhlopriečkou 10,25“. Ovládať ho môžeme nielen hlasom, dotykom či voličom iDrive, ale aj gestami. Automobil je nabitý technológiami. Nebude chýbať Wi-Fi, živé sledovanie premávky na ceste či systém, ktorý bude priebežne kontrolovať opotrebenie pneumatík. Ten dokáže nazbierané dáta poslať do servisu s presnými informáciami o požadovanej pneumatike. Dvojzónová klimatizácia je samozrejmosťou, poteší ionizácia vzduchu s možnosťou výberu až z 8 vôní. Štandardne sú dodávané elektricky nastaviteľné sedadlá, potiahnuté kožou Dakota alebo Nappa. Za príplatok ponúka BMW aj športové sedadlá s výraznejšími bočnicami a multifunkčné sedadlá s masážnou funkciou. Na zdané sedadlá by sa mali zmestiť až tri detské sedačky.

BMW pokračuje v trende znižovania hmotnosti. Vďaka použitiu extrémne ľahkých materiálov sa konštruktérom podarilo stlačiť hmotnosť až o 100 kilogramov. Vzadu nájdeme až päťprvkovú nápravu z hliníka. Predná náprava využíva dvojité priečne ramená. Nová „päťka“ bude dostupná aj s pohonom xDrive.

Nebude chýbať ani široká paleta benzínových a vznetových agregátov, plug-in hybrid či vidlicový osemvalec s objemom 4,4 litra s výkonom až 340 kW. Po novom už verzia 530i nebude disponovať trojlitrovým motorom. Vystačiť si bude musieť s dvojlitrovou jednotkou a štvoricou valcov. Začiatkom budúceho roka vstúpi do predaja s motormi 30i (185 kW), 40I (250 kW), 20d (140 kW) a 30d (195 kW), neskôr dorazí aj plug-in hybrid 30d iPerformance, 20d EfficientDynamics Edition (140 kW) a vrcholná verzia základnej ponuky M550 xDrive (340 kW).