Nissan Micra – Skutočná revolúcia

Peter Orosz, 07.10.2016
Malá Micra sa prechodom na novú generáciu zmenila na nepoznanie po všetkých stránkach.

Nissan Micra je s nami už od roku 1982. Tento šikovný hatchback sa veľmi rýchlo rozšíril do celého sveta a neodmysliteľne patrí k značke Nissan. Postupom času však malá Micra začala strácať dych a ani dobrá reputácia nestačila na konkurenciu, ktorá za rovnaké peniaze ponúkala výkonnejšie, lepšie vybavenejšie a hlavne krajšie auto. Práve dizajn stál za neúspechom posledných generácií, no s príchodom nového modelu sa všetko mení.

Po novom bude práve dizajn hlavným lákadlom novej Micry. Na prvý pohľad si môžeme všimnúť veľkú podobnosť s konceptom Sway, od ktorého si prepožičala mnohé dizajnové prvky, ako napríklad masku chladiča v tvare písmena V, do boku pretiahnuté svetlomety a bočnú líniu v tvare akéhosi bumerangu. Ostal tiež farebne odlíšený C-stĺpik, ktorý navodzuje dojem plávajúcej strechy. Na výber bude až 10 farebných odtieňov, nebude chýbať ani personalizácia interiéru. Dokopy bude Micra dostupná až v 125 rôznych kombináciách.

Ďalší šok nastane, v dobrom zmysle slova, pri pohľade do interiéru. Materiály aj dizajn palubnej dosky konečne pripomínajú súčasnosť. Hlavným prvkom je sedempalcová obrazovka multimediálneho systému s navigáciou, konektivitou so smartphonmi a rozhraním pre jablčné telefóny. Šedé plasty boli nahradené farebnými dekormi palubnej dosky so štýlovým prešívaním. Milovníkov hudby poteší príplatkový audiosystém Bose Personal, ktorý má navyše v opierke hlavy vodiča zabudované dva reproduktory s technológiou virtuálneho zvuku.

Micra využíva platformu CMF-B, s ktorou sa predĺžila na 3999 milimetrov (+ 174 milimetrov), rozšírila na 1743 milimetrov (+ 77 milimetrov) a znížila na 1455 milimetrov (- 55 milimetrov). Opticky tak Micra pôsobí o niečo vyváženejším dojmom. Basketbalistov určite poteší nárast rázvoru o 75 mm.

Pod kapotou nájdeme len tri motorizácie. Základom bude atmosférický litrový trojvalec s výkonom 54 kW (73 k) s krútiacim momentom 95 Nm, nasleduje trojvalcový mikromotor s objemom len 0,9 litra, ktorý vďaka preplňovaniu poskytne 66 kW (90 k) a krútiaci moment 140 Nm. Nechýba ani vznetový motor 1,5 dCi s výkonom 66 kW (90 k) a krútiacim momentom 220 Nm. Všetky tri jednotky majú poháňané predné kolesá cez päťstupňovú manuálnu prevodovku. Na výkonnejšie verzie si budeme musieť ešte počkať. Očakáva sa tiež hybridné ústrojenstvo a športová verzia Nismo s výkonom až 190 koní.

Výroba bude prebiehať vo Francúzsku a s predajom v Európe sa začne až budúci rok v marci.