Fotogaléria:auto motor a šport ukázal BMW radu 4

Tešiť sa môžeme na vynovený vzhľad, automatickú prevodovku či parkovaciu kameru.


Dacia nikdy nemala v pláne šokovať a udávať nové trendy v automobilovom priemysle. Rozum zvíťazil nad štýlom aj v Paríži a automobilka predstavila jemné facelifty svojich kľúčových modelov.

Po štyroch rokoch od uvedenia druhej generácie modelov Logan a Sandero prišiel čas na kozmetické úpravy. Zaujímavou novinkou sú celkom nepochybne **LED diódy pre denné svietenie**, skladajúce sa zo štyroch malých obdĺžnikov. Zmenu optiky registrujeme aj v zadnej časti. Zadným svetlám teraz dominujú štyri svetelné body v tvare štvorca. Logan aj Sandero sa ešte môžu pochváliť novým predným nárazníkom a maskou chladiča, Sandero Stepway dostalo robustnejší nárazník aj masku inšpirovanú väčším Dusterom. Pre všetky modely je tiež pripravená nová paleta oceľových a hliníkových diskov.

Interiér je na novinky o niečo skromnejší. Na prvý pohľad **môžeme vidieť nový volant**, ktorý nielenže vyzerá ako z 21. storočia, ale má aj klaksón na tom správnom mieste – v strede. Elektrické ovládanie našlo svoje miesto vo výplni dverí a navyše disponuje funkciou jedného dotyku. Vo vyšších výbavách sa zákazníci môžu tešiť aj na **lepšiu povrchovú úpravu plastov** „soft feel“, vďaka ktorej budú plasty o niečo mäkšie na dotyk a hodnotnejšie na pohľad. Mnohých poteší aj **doplnenie výbavy o parkovaciu kameru, asistent rozjazdu do kopca a lakťovú opierku na sedadle vodiča**.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Dočkali sme sa však aj technických zmien. Pod kapotou sa po novom objavuje agregát s objemom len 1.0 l a označením SCe. Ide o náhradu za starú 1.2ku, ktorá už neplnila požiadavky najnovšej emisnej normy Euro VI. Nový litrový štvorvalec má prekvapivo stále atmosférické plnenie a dosahuje výkon 55 kW (75k). **Duster obohatili o novú dvojspojkovú automatickú prevodovku** so šiestimi stupňami. Tá bude dostupná s motorizáciou 1.5 dCi s výkonom 80 kW (109 k) a pohonom 4×4.

Pokračujte na ďalší príspevok »