Kia chce byť šoférskou značkou

Peter Orosz, 22.09.2016
Kórejský výrobca by sa rád stal jasnou voľbou pre tých, ktorí hľadajú radosť z jazdy. 

Kia je v súčasnosti známa ako výrobca áut s dobrým pomerom kvalita/cena, no to značke zdá sa nestačí. Ľudia vo vedení si dobre uvedomujú, že pre zákazníkov nie je automobil len ďalším domácim spotrebičom a väčšina sa pri nákupe nového premiestňovadla nechá ovplyvniť aj emóciami, ktoré v konečnom dôsledku môžu ovplyvniť samotné rozhodnutie. V tejto disciplíne však Kia zaostáva, preto zadala svojím pracovníkom novú úlohu: Urobiť z Kie šoférsky príťažlivú značku, akou je napríklad BMW.

Prevádzkový riaditeľ automobilky, Michael Cole, chce vidieť Kiu na vrchole automobilového priemyslu. Na pomoc si zavolal aj Alberta Biermanna z BMW, ktorý stál za vývojom mnohých automobilov divízie M. Pracovať bude aj na ostrých modeloch značky Hyundai.

V súčasnosti má automobilka v ponuke niekoľko športovo ladených modelov s prívlastkom GT. Medzi ne patrí Cee´d GT s výkonom 150 kW aj Optima GT s výkonom 180 kW, čoskoro sa dočkáme aj štvordverového kupé s dizajnom konceptu GT z roku 2011.