Nová Kia Rio je vonku, mieri na vrchol segmentu

Peter Orosz, 08.09.2016
Štvrtá generácia modelu Kia Rio bude mať 29. septembra v Paríži svoju svetovú premiéru, no vďaka zverejneným fotografiám si ju môžeme prezrieť už dnes.

Na prvý pohľad je vidieť, že Rio už nechce byť v úzadí za svojím sesterským modelom Hyundai i20 a chce kráčať vlastnou cestou. Aj napriek tomu, že pôsobí sebavedomo, vyznáva tradičnejšie hodnoty. Dizajn minulej generácie totiž rozhodne nebol konvenčný a silueta pripomínala viac počítačovú myš než auto, čo nemuselo vyhovovať každému. Celkový dizajn novej generácie preto považujeme za veľký krok vpred.

V prednej časti sa Rio vyznačuje najnovšou verziou mriežky chladiča v tvare „tigrieho nosa“, ktorá je teraz užšia na výšku a širšia v celej prednej časti vozidla. Po krajoch sa nachádzajú integrované bi-funkčné projekčné LED svetlomety s výraznejším vnútorným tvarovaním. Dizajnérom sa podarilo auto opticky čo najviac rozšíriť, tento efekt navodili posunutím hmlových svetlometov viac ku krajom predného nárazníka. Reálne však do šírky pribudlo iba 5 mm (1725 mm).

Modelu Rio pôsobí vyváženejšie aj vďaka dlhšej kapote, rázvor sa natiahol o 10 mm dlhší (až na 2 580 mm). Pri celkovom pohľade je nový model o 15 mm dlhší než jeho predchodca (teraz má dĺžku 4 065 mm) a o 5 mm nižší (1 450 mm).

Zadná časť modelu Rio je teraz vďaka tenšiemu a vzpriamenejšiemu zadnému stĺpiku zvislejšia a zadné okno je takmer vertikálne. Tenšie zadné svetlá s výraznými tvarmi sú po novom vybavené charakteristickými LED svetlami v tvare šípky.

Výrazne sa zmenil aj interiér, ktorý už nepôsobí tak ťažkopádne a je orientovaný skôr na výšku. Na prvý pohľad upúta nový displej infotaimentu a poteší klasický prístrojový panel s analógovými ručičkami.

Aj napriek tomu, že motorizácie ešte nie sú známe, môžeme očakávať zhodnú ponuku so sesterským modelom i20, ktorá stavia atmosférických benzínových agregátoch s objemom 1,2 a 1,4 litra. Okrem nich má v ponuke aj turbodiesel 1.1 CRDi.