Fotogaléria:Paríž: Limitovaný Peugeot 208 GTi

Počas devätnástich týždňov musí auto odolať kyslým dažďom, extrémnym teplotám, rozbitým cestám a zlému zaobchádzaniu.


Nemci sú vo všeobecnosti známi, keď nepočítame absenciu humoru a druhú svetovú, hlavne vďaka kvalitným výrobkom. Udržať si reputáciu však dá zabrať, preto ich výrobky pravidelne testujú a automobily nie sú výnimkou. Automobilka Audi už niekoľko rokov preveruje svoje nové modely v takzvanom INKA (Ingolstadt Korrosion und Altern) teste, ktorého cieľom je skúška odolnosti karosérie proti korózii a starnutiu. Čerešničkou na torte je simulácia dvanásťročnej prevádzky automobilu.

Skúška pozostáva z piatich častí. Prvou fázou je postriekanie karosérie vozidla slaným roztokom a umiestnenie do klimatickej komory so stálou teplotou 35 stupňov Celzia. Druhý krok imituje tropické teploty a počasie s teplotou okolo 50 stupňov Celzia a vlhkosťou až 100 percent. Tretí krok je slnečné žiarenie, umelo vyvolané pomocou 80 lámp s jednotlivým výkonom až 1 200 wattov. Štvrtý krok naopak simuluje extrémnu zimu. Vozidlo zmrazia na teplotu -35 stupňov Celzia a štyri hydropulzné stroje roztrasú vozidlo tak, aby sa čo najviac napínala karoséria. Záverečnou skúškou je jazda po skúšobnom areáli s rôznym typom povrchu.

Celý proces trvá až 19 týždňov a počas testov auto prejde až 12 tisíc kilometrov. Po absolvovaní všetkých skúšok dôjde k rozobratiu celého auta na 600 častí. Technici skúmajú opotrebenie jednotlivých súčiastok a zisťujú konštrukčné chyby, prípadne odhaľujú slabé stránky, ktoré s najbližšou modernizáciou daného modelu môžu odstrániť.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

![3QGUHeSADfM](http://img.youtube.com/vi/3QGUHeSADfM/0.jpg)

Pokračujte na ďalší príspevok »