Peugeot 3008 – Plnokrvné SUV

Peter Orosz, 24.05.2016
Nová generácia 3008-ičky už nemá problém s identitou

Nový Peugeot 3008 je obrovským skokom vpred. Ak užijeme Kinedryl a spomenieme si na vzhľad súčasnej generácie, tak rozdiely v dizajne nemusím ani zdĺhavo popisovať. Dizajnéri sa pri 3008ičke snažili skombinovať niekoľko kategórií do jedného auta, čo sa samozrejme nepodarilo. Podobný nápad pri rysovaní tvarov novej generácie už našťastie nikto nedostal a Peugeot konečne vyrobil auto jedinej kategórie – SUV.

Novej generácii už nechýba charakteristické oplastovanie. Hlavné svetlomety a maska chladiča dokazujú príslušnosť k značke Peugeot. Ako správne SUV má vyššiu svetlú výšku, plochú kapotu a vysoko umiestnenú spodnú hranu okien, ktorá efektne stúpa a vytvára dynamický vzhľad.

Auto je postavené na modulárnej platforme EMP2, ktorú využíva aj menší Peugeot 308 či Citroën C4 Picasso. Vďaka nej je Peugeot v porovnaní s predchádzajúcou generáciou o zhruba 100 kilogramov ľahší. Technici dali prednosť hliníkovým zliatinám, ale aj syntetickým materiálom. Z plastu je napríklad vyrobená predná kapota a zadné veko kufra.

Pri pohľade na tabuľku s rozmermi nás zaujala svetlá výška 219 mm. Auto medzigeneračne narástlo na dĺžku o osem centimetrov a rázvor natiahli o 62 mm na slušných 2675 mm. S dĺžkou 4447 mm, šírkou 1840 mm a výškou 1624 mm sa môže Peugeot zaradiť k autám ako Hyundai Tucson, Kia Sportage, Renault Kadjar či Nissan Qashqai.

Základnou pohonnou jednotkou sa stal trojvalec 1.2 PureTech s výkonom 96 kW. Výkonnejší štvorvalec 1.6 THP poskytne až 121 kW. Väčšina potenciálnych zákazníkov však uprednostní naftové agregáty. Menší turbodiesel 1.6 bude dostupný v slabšej 74 a v silnejšej 88 kW verzii. Zaujímavejšou voľbou určite budú dvojlitre s výkonom 110 a 132 kW.

Motory budú spriahnuté so 6-stupňovou manuálnou alebo automatickou prevodovkou. Výnimkou je základný naftový motor, ktorý bude k dispozícii výlučne s päťstupňovým manuálom. Pri benzínovej 1.6ke sa zase budete musieť zmieriť s automatickou prevodovkou.

Samozrejmosťou bude aj celá armáda asistentov. Vďaka ním by cestu do supermarketu zvládol bez nehody aj váš pes. Spomeniem kontrolu trakcie AGC, ktorá sa dokáže prispôsobiť rôznym povrchom. Počítať môžeme aj s asistentom pre schádzanie strmého kopca, automatickým brzdením či adaptívnym tempomatom.

Interiér rozhodne upúta pozornosť. Pri množstve elektroniky treba dúfať v dostatočne veľkú batériu. Veď len digitálne ukazovatele v kaplnke pred vodičom majú 12,3 palca, čo je takmer veľkosť uhlopriečky môjho notebooku. Druhý displej sa nachádza na stredovom paneli a má osem palcov. Pomocou neho budete môcť ovládať rádio, klimatizáciu, navigáciu, telefón a mobilné aplikácie. Nebude chýbať ani možnosť zrkadliť obraz z mobilného telefónu, ktorý zároveň budete môcť počas jazdy indukčne nabíjať. Zaujímavosťou bude balíček Driver Sport. Okrem toho, že zlepší odozvu na plynový pedál a upraví nastavenie posilňovača, dokáže generovať športový zvuk a na prístrojoch zobraziť rôzne zaujímavosti o aktuálnom stave motora.

Peugeot myslel aj na hmatateľný luxus a v závislosti od výbavy si budete môcť dopriať kombináciu rôznych materiálov v interiéri. Nemali by chýbať ani masážne sedadlá, audio s desiatimi reproduktormi či panoramatická strecha.

Zadnú lavicu a sedadlo spolujazdca bude možné sklopiť do roviny. To umožní prepravovať aj dlhšie predmety. Základný objem batožinového priestoru je 520 litrov, po sklopení zadnej lavice až 1 580 litrov.

K autu si dokonca môžete priobjednať vlastný elektrobicykel a skúter Micro e-Kick s nabíjacou stanicou. Novinku si verejnosť bude môcť pozrieť na autosalóne v Paríži a do predaja príde už koncom tohto roka.