Fotogaléria:Smart Brabus – blší šprintér

Koncern Daimler sa s pôvodným majiteľom patentu súdil 10 rokov.


Jazda v kabriolete je pekným zážitkom. Nie vždy je však počasie ideálne a výrobcovia áut sa snažili prísť na spôsob, ako pri chladnejšom počasí zabezpečiť tepelnú pohodu v aute. Automobilka Mercedes-Benz uviedla v roku 1998 na trh systém, ktorý z operadla vyfukuje teplý vzduch na krk vodiča a udržiava ho teple. V Nemecku tento systém nazvali Airscarf, čo vo voľnom preklade znamená „vzdušný šál“.

V Stuttgarte si však nevšimli, že ich s nápadom o celé dva roky predbehol Ludwig Schatzinger, ktorý si tento výmysel nechal patentovať. Automobilka tak používala patent bez jeho súhlasu a to jej neskôr spôsobilo značné nepríjemnosti . Po desiatich rokoch sporov vyriekol súd rozhodnutie a dal za pravdu pôvodnému majiteľovi patentu.

Mercedes má zakázané naďalej montovať tento systém do nových áut. Okrem toho ho musí deaktivovať už vo vyrobených automobiloch, ktoré sú stále vo vlastníctve obchodnej siete. Čerešničkou na torte bude pre Ludwiga odškodné, ktorého výška sa vypočíta na základe počtu predaných kabrioletov so systémom Airscarf.

Daimler pravdepodobne volil taktiku zdržiavania, pretože 25. decembra končí Ludwigovi platnosť patentu a do tej doby dúfali, že súd nerozhodne. Dobrou správou je, že sa po vypršaní patentu systém Airscarf v Mercedesoch pravdepodobne opäť objaví.

Pokračujte na ďalší príspevok »