Fotogaléria:BMW 5 s hybridným pohonom
Lotus predstavil rýchlejšiu a ľahšiu verziu modelu Evora 400.
Briti použili pri modeli 410 jeden z najtradičnejších receptov. Znížili hmotnosť vyhodením zbytočností, niektoré ťažké diely nahradili karbónovým ekvivalentom a chlapík s laptopom sa pohral s riadiacou jednotkou za účelom zvýšenia výkonu. Žiadna veda. Navyše tento recept takmer vždy funguje. Aké zmeny teda 410ku postihnú?
Oproti modelu 400 sa dočkáme mierneho zvýšenia výkonu o 10 koní na celkových 404 koní. Tie bude chrliť preplňovaná V6ka o objeme 3,5 litra. Možno to neznie veľmi radikálne, no Lotus to s diétou myslel vážne a podarilo sa mu znížiť hmotnosť až o 70kg. V aute už nenájdeme reproduktory, stredovú opierku či priehradky vo dverách. Navyše sa niektoré karosárske diely dočkali karbónu.
To všetko prispelo k stlačeniu času potrebného na dosiahnutie stokilometrovej rýchlosti. Oproti Evore 400 sa stopky zastavia o 3 desatiny skôr a na stupnici sa ukáže čas 3.9 sekundy, takže sa na maximálnych 300 km/h dostanete o niečo skôr. Udržať auto v smere pomôže aj ostrejšie riadenie, o 5 mm znížený podvozok a možnosť obutia pneumatík Michelin Cup 2.
Aj napriek tomu, že auto je teraz menej pohodlné a vybavené si Lotus pýta 100 000 €, čo je o 10 000 € viac ako v prípade modelu 400. Nuž, za rýchlosť a karbón sa platí…