Fotogaléria:Škoda pomáha zdravotne postihnutým

Známy kabriolet od Porsche prešiel výraznými zmenami. Novinkou je použitie výhradne preplňovaných štvorvalcových motorov.


Už niekoľko rokov sa diskutuje o tom čo sa stane s motormi, ktorých valce nám pri zošliapnutí plynového pedálu poskytujú užasnú zvukovú kulisu a pocit blaha doplnený o úsmev na perách. Nátlak na znižovanie emisií a spotreby núti aj výrobcov športových automobilov robiť kompromisy. Ani najšikovnejší technickí experti nedokážu vyhovieť tak vodičom, ako legislatíve. Je možné, že o pár rokov budeme počuť zvuk poctivých šesť, osem alebo dvanásť valcov už len v novom vydaní obľúbenej počítačovej hry Need for Speed.

Najnovším prírastkom do skupiny športových vozidiel, ktoré prišli o valce je modernizované Porsche Boxter. To svojím novým označením 718 symbolicky odkazuje na závodné vozidlo, ktoré v roku 1957 debutovalo v Le Mans a o jeho pohon sa tiež starali iba 4 valce.

Menšie motory v novej 718-ke majú poskytnúť vyšší výkon pri nižšej spotrebe. Všetky sú totiž dopované turbom. Základný dvojliter má výkon 220 kW (300 koní) a 380 Nm, ktoré majú byť dostupné už od 1 950 ot./min. Silnejšia verzia S má 2,5 litrový motor. Ten je oproti základnej verzii silnejší o 37 kW (50 koní). Smútok za šiestimi valcami môže zmierniť fakt, že obe motorizácie poskytujú oproti predchádzajúcej verzii vyšší výkon (+26 kW) a o 13% nižšiu udávanú spotrebu. Podľa meraní NEDC má základný dvojliter dosahovať spotrebu 6,9 l/100km (o liter menej ako pri šesťvalcoch). Silnejší 2,5 liter by mal prejsť 100 kilometrov len s o 4 desatiny vyššou spotrebou.

Na výber bude 6-stupňová manuálna alebo 7-stupňová automatická dvojspojková prevodovka PDK. Už so základnou motorizáciou v kombinácii s automatickou prevodovkou a paketom Sport Chrono ste schopný dosiahnuť stovku za 4,7 sekundy. Výkonnejší Boxter S pritom dokáže túto hodnotu podliezť o ďalších 5 desatín sekundy a ručičku tachometra dostať až na 285km/h.

V rámci modernizácie dostal Boxter nový podvozok aj brzdy. Porsche tiež sľubuje o 10% strmšie riadenie. V ponuke je aj adaptívne pruženie PASM, ktoré priblíži 718-ku až o 20 mm bližšie k vozovke.

Z hľadiska dizajnu prešiel exteriér, ako to u Porsche býva zvykom, evolučnými zmenami. Na prvý pohľad si môžete všimnú výrazne väčší otvor nasávania a príplatkové svetlomety optikou pripomínajúce hyperšport 918 Spyder. Nový je aj interiér, ktorému dominuje dotyková obrazovka s rozhraním Porsche Communication Management.

Predaj v Európe odštartuje 30.apríla so základnou cenou na úrovni 53 000 € (Nemecko). Za Boxter S si výrobca opýta o 13 tisíc eur viac.

Pokračujte na ďalší príspevok »